zondag 17 februari 2008

Sportdag vandaag

Vandaag was het een echte sportdag.

Vanochtend zijn we gestart met een lange duurloop van 21km tegen 6:20/km deze hebben we gedaan in de omgeving van Poraventura de jachthaven van Mol.

Om 9h zijn we er aan begonnen warm ingeduffeld en even twijfelend of het jasje dan wel aan of uit moest. Was ik toch effe blij dat ik dan toch besloten had om het aan te houden het was immers zo nog een 5-tal graden onder nul volgens de thermometer in de wagen.

Eens we aan het lopen waren was het echter snel duidelijk dat het vandaag weer een pracht dag was om te lopen en we hebben er dan ook met volle teugen van genoten. Na 2 keer het toertje van 10,5km te hebben afgelegd kwamen we dan na 2h en 12 minuten terug aan in de jachthaven.
De gelopen toertjes kan je terugvinden op Motionbased.

Snel naar huis gereden om te genietten van een goede warme douche en snel wat te eten. In de namiddag had ik immers met Bob afgesproken om eens een iets langere toer in de omgeving van portaventura te gaan uitpijlen. Met de fiets in de koffer ben ik dan in de namiddag naar Bob gereden.

Even was er wat paniek wan Bob had ne platten tube, gelukkig bleek de schade nog mee te vallen want na een flinke pompbeurt was de band weer zo goed als nieuw (we vermoedden dat een van de speelkameraden van Bob zijn zoontje ne keer aan het ventiel heeft zitten prutsen).

Na dit korte oponthoud zijn we dan met de MTB vertrokken richting portaventura waar we dan een toer van een 20,5km hebben uitgestippeld, spijtig genoeg hadden we halverwegen de pech dat de spuitbus van Bob niet goed meer spoot. dus hebben we maar tot km 8 effectief de km kunnen noteren de rest van de route moet get voorlopig doen met andere tijdelijke markeringen (gele bollen) om de km zodat we later dit nog snel in orde kunnen brengen.
Bob in actie...
Op ongeveer 1,5km voor het einde beloot ik dan nog om effe een spectaculaire stunt uit te halen en ben ik dus bij het rijden over een bruggetje met mijn klikken en klakken de gracht ingedoken vol met mijne smoel in de zand. Kwestie van de valhelm op zijn deugdelijkheid te testen.

Gelukkig waren we vlak bij de finish en heb ik dus snel de schrik kunnen doorspoelen met ne goeien donkere Leffen buiten op het terras van portaventura.

De uitgestippelde route kan je in absolute premiere bekijken op Motionbased. Foto's van onze tocht zijn terug te vinden op Picasa web en voor de straffe verhalen kan je ons vinden aan de toog (binnen een paar weken is de gracht waarschijnlijk al geevalueerd naar een heuze rivier)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En dan maar hopen dat we na 17 km niet voor de brug staan. PS Misschien test ik de toer zaterdag al.
Jan

Anoniem zei

Niet alleen actief als loper maar ook als organisator?
Helm nog heel;-)

Anoniem zei

Lekker sportief weekend en mooie toertje heb je afgewerkt.