zondag 3 februari 2008

Kajaken in Geel Ten Aard

Ach nee het was een jogging van de Geelse Kajakvaarders.

Vandaag stond er dus alweer een korte wedstrijd geprogrameerd. Voor Bob en mij stonden er 7 km op het programma, onze vriend Mario was ook daar en ging er de 10,5 km afmalen.
Mijn doelstellingen voor vandaag was om zo rond de 4:30/km uit te komen voor de 7 km.

Om 2h werd het startschot afgeroepen (toch wel grappig hoe sommige organisaties hun plan trekken om dit protocolaire begin van een wedstrijd af te handelen) en waren we vertrokken voor onze wedstrijd.

Al snel was duidelijk dat Mario toch nog wel een klasse beter is als mezelf (wist ik al wel hoor) want hij was al snel aan de horizon verdwenen.

Ikzelf nestelde me in een groepje dat voor mij een ideaal tempo leek te lopen. De eerste km kwamen we door aan 4:05 veel te snel natuurlijk maar al snel bleek dat het groepje waar ik was met meegeschoten ook rond de 4:30/km hun wedstrijd ging lopen, zij gingen echter wel voor de volle 14 km.

Zowat halverwegen kregen we voor de eerste keer "De Muur van Ten Aard" tegen, een aarde wal van 2 tot 3m hoog met een niet onaardige helling. Hier moest ik het groepje een 2 tot 3 m lossen maar al snel was ik ze terug bijgebeend.

Hierna bleven we constant zo rond de 4:30/km hangen en na verloop van tijd ben ik dan vooraan gaan hangen om de rest van het groepje ook wat uit de wind te houden, er was zo op de open weides namelijk wel een venijnige wind pal op de kop.

Zo ongeveer een km voor het einde heb ik dan de laatste restjes energie aangesproken om een laatste, zij het minieme, versnelling te plaatsen om dan met lichte voorsprong een tweede maal de helling op te stormen, met als gevolg zware benen op de dijk en een lichte terugval van het tempo, om dan de laatste meters naar de finish af te leggen en de crono af te drukken na 32 min en 25 sec.

Volgens mijn Garmin na 7,2 km met een gemiddeld tempo van 4:30/km, opdracht geslaagd en best tevreden over de gelopen tijd. Het was immers ook dit keer niet echt een parkoer voor echt snelle tijden en de wind was ook vandaag weer niet echt in het voordeel.

Na de finish nog een minuutje gewacht tot Bob over de finisch kwam om dan samen nog een kleine toer uit te lopen om dan nadien gezellig buiten op het terras nog een lekkere Tongerlo te consumeren.

Best wel een gezellige bedoeling daar op Ten Aard een mooi parkoer met de nodige verassingen en zeker eentje om volgend jaar weer op de kalender te plaatsen.

Enkel foto's kan je terug vinden om mijn Picasa web pagina en de Garmin data is ook vandaag terug te vinden op Motianbased.

P.S. De uislag is terug te vinden op de website van de Geelsekajakvaarders .

7 opmerkingen:

marathonmanneke zei

amai een gemiddelde van 4.30 min . Weer ééntje die binne een half jaar de hielen laat zien als hij mij voorbij loopt . Doe gewoon zo verder .Eens je in mijn buurt komt , geef ik je die raad niet meer . Dan wordt het hard tegen hard. :-)

Anoniem zei

Amaai, wat een mooi gemiddelde. Veel te snel voor mij!
Ik hou het voorlopig op maximum 6min/Km

Groeten

Geert
http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be

Frank Mélotte zei

Wow, wat een snelheid! Echt prachtig werk.

Anoniem zei

Proficiat, knap gelopen. Dat zijn tijden waar ik alleen van kan dromen!

Anoniem zei

Goed zo !!

De zin was er om naar daar te komen , maar zal nog even geduld moeten hebben ...

Groetjes
Erik

Anoniem zei

Knap gelopen, makker in de kajakjogging.
Ik kan me levendig inbeelden dat het niet gemakkelijk moet zijn om te lopen met twee peddels :-)

RunningRonald zei

super!! 4:30 gemiddeld is heel goed!! gefeliciteerd