zondag 24 februari 2008

Positieve afsluiter van een turbulente week

Vandaag stond er dus de 10km op de midwinterjogging geprogrammeerd.

Eerst gingen de kindjes nog de kids run lopen die was 1km lang. Na de start ben ik bij de oudste, Nelen, gebleven en mijn vrouw Ilse bij de jongste, Hanne. Ze hebben het er goed van afgebracht en waren zeer blij met al de verassingen in hun prijzen zak, en dan ook nog gewonnen met de tombola dus dat was allemaal dik in orde.

Hierna was het de beurt aan Ilse om zich op gang te trekken voor de 5km. Na een dikke 26minuten kwam ze aan met een gemiddelde snelheid van 5:15/km was zij na toch een dikke drie weken buiten strijd ook best tevreden met dit resultaat. De snelheid zal na een paar weken trainingen wel wat stijgen en de weerstand zal ook wel weer in orde komen.
Nele in actie
Zo rond 14h15 begon de startplaats voor de 10km al goed vol te lopen, mede bloggers Bob (licht geblesseerd) en Mario stonden ook al paraat de ene al met wat andere ambities als de andere. Het was er een drukte van je welste. Volgens de organisatie was er dit jaar ook weer een record aantal deelnemers aanwezig.

Om 14h30 werd dan de meute voor de 10km in gang geschoten. Samen met Liesbeth en onze gangmaker Anita gingen we er al snel vandoor. De eerste km werd afgeklokt op 4:24 een beetje te snel maar redelijk goed vertrokken met het nodige laveren tussen de wat tragere deelnemers is het soms moeilijk om aan het ideale tempo te starten. De volgende km werden dan zo tussen de 4:30 en de 4:37 afgelegd met als enige uitschuiver de km tussen 8 en 9 die we hebben afgelegd aan 4:45 dit was waarschijnlijk wat te wijden aan de wind die we volgens mij daar pal op de neus hadden.Hanne perst er nog een spurtje uit

Vanaf km 8 begon het bij mij echter al een beetje minder te gaan maar omwille van het feit dat ik in een goede groep zat en puur op wilskracht om toch maar niet te lossen ben ik kunnen aanklampen tot een 500m voor de finish, daar lag er echter een kleine heuvel, type molshoop, die aanvoelde of ik de alpen moest oversteken en heb ik samen met Liesbeth de groep wat moeten lossen. we bleven echter op amper 5 tot 10 m hangen dus echt rampzalig was het niet.

Na 45 minuten en 39 seconden heb ik mijn crono afgedrukt goed voor een persoonlijk record op de 10km, het werd trouwens met meer dan 2 minuten verpulverd (2:05 om exact te zijn). Ligt dit nu aan de ,verplichte, rust van deze week of door het goede vormpeil? Ik zou het niet weten maar 'k ben wel zeer blij dat we deze week dan toch zeer positief hebben kunnen afsluiten.

Een dikke pluim ook voor de organisatie alles was perfect georganiseerd en het parkoer, voor zover ik het heb zien voorbij vliegen, was buitengewoon prachtig. Volgend jaar staat de midwinterjogging alvast met stip genoteerd in de agenda.

Voor ik het vergeet, de resultaten kunnen ook nu weer worden gevonden op Motion Based. Verschiet niet van de hartslag ;-).

Nog snel een foto van de familie van Roadrunner-69:


6 opmerkingen:

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

DIKKE PROFICIAT !!!! AAN DE HELE ROADRUNNERS FAMILIETJE !! Chapeau voor allemaal !!

Anoniem zei

Leuke familiefoto !

Anoniem zei

Leuk zo samen met de ganse familie gaan lopen. Mooi PR ook!

Anoniem zei

Leuk als je met gans de familie kan gaan lopen. Dikke proficiat met de prestatie op de 10km. Mooie tijd.

Anoniem zei

Inderdaad leuke familiefoto! En proficiat met je knallende PR!

Anoniem zei

Knappe familie-prestatie !
Twee minuten van je PR afknabbelen op 10 km, dat is het bewijs van topconditie.
Doe zo verder !