maandag 10 augustus 2009

Ijs uit Averbode

Morgen staan er lactaat testen op het programma dus werd er wijselijk besloten om vandaag toch maar niet te lopen en een ontspannen fietstochtje te gaan maken.

Na het avond eten, en de obligatoire afwas (afwasmachine is stuk...), trok ik rond een uur of 8 de fiets kleedjes aan en trokken we er op uit. Het doel van de rit: Averbode om een ijsje te gaan verorberen.

Dit is al een traditie van in mijn kindertijd, Nonkel pater zat op de abdij en de bezoekjes gingen aaltijd gepaard met een ijsje. Op regelmatige basis durven we zelfs de auto inspringen om met de kindjes hier een ijsje te komen verorberen. Noem het maar jeudgdsentiment, maar dit is in mijn ogen en smaakpappillen het beste ijs ooit...en hier wil ik wel eens eens op mijn gemak voor naar ginder fietsen.

Goed de fiets werd dus richting Averbode gezet en tegen een niet al te hoge hartslag, rond de 130bpm was de bedoeling, het tempo lag op ongeveer een 26 a 27 km/u. Na een uurtje peddelen kwam ik aan in Averbode en ging het richting ijskraam voor het desert van vandaag.

Na het nuttige van de nodige calorien ging het terug richting Balen. Onderweg werd ik getracteerd op wat lichte regen, niet te veel net genoeg om er van te genietten.

Na 1h52 stonden we weer thuis en stond er bijna 50km op de teller.

Start tijd7:31 PM
Afstand48.9 km
Duur2:02:00
Snelheid02:17 min/km
map

Geen opmerkingen: