zaterdag 15 augustus 2009

Afzien in de hitte

Vanavond stond er nog eens een 10km wedstrijd geprogrameerd op het schema, een jogging in Westerlo.

Na het nodige administratief gedeelte werd er een kort toerke ingelopen, en toen had ik al kunnen weten, het was verdomd heet voor te lopen.

Na het startschot vertrokken we voor een 2 tal toeren over een grotendeels onverhard parcours in de natuur in Westerlo. De eerste km kwamen we door in 4:04 de tweed 4:35 (mijn vermoede km 1 stond iets te kort...) tot en met km 4 ging het nog redelij maar toen begon het verval en kwam de man met de hamer langs, ban en ik stond bijna stil.

Bij de bevoorrading ben ik dan ook effectief gestopt om wat water te drinken en dan terug te vertrekken met de bedoeling, uitlopen. De km werden dan ook verder gelopen tegen 5:00-5:15.

Op het einde kwam ik er terrug wat door en kon er dan toch nog een lichte versnelling af, de laatste km werd er nog gelopen tegen 4:33, er kon zelfs nog een sprint af, met als resultaat een hartslag van 197 en totale uitputting tot gevolg.

Tijd om te bekomen met sloten water en sportdrank...

De warmte heeft me vandaag serieus parte gespeeld, temperaturen van rond de 30 graden zijn duidelijk niet voor mij weggelegd om top prestaties in af te leveren, een troost ik was niet de enige die had afgezien met deze warmte.

Goe zot zijn we ;-)

Start tijd5:59 PM
Afstand9.9 km
Duur0:47:37
Snelheid04:47 min/km
map

1 opmerking:

Wendy zei

Zot zijn doet geen zeer hé ;-), toch een mooie tijd gelopen!