donderdag 10 januari 2008

We zijn weer terug in het land.

's Morgens nog effe snel de geplande 8km afgemaald (motion based data) en dan de lange weg terug naar Belgie.

Ik ben rond 10h30 in Waterford vertrokken met de wagen.
Dwars door het mooie Ierland naar Dublin over wat wij secundaire wegen zouden noemen goed voor een 160km.
Al bij al is dit nog goed meegevallen en ben ik inclusief middagmaal toch maar een 3 tot 3,5 uur op de baan geweest.
Hierna een tweetal uurtjes op de luchthaven van Dublin rondgedwaald om dan uiteindelijk met Ryanair terug te vliegen naar Charleroi.
Hier dan opnieuw de wagen in voor een 150km tot in Balen. Om dan uiteindelijk om 20h30 thuis aan te komen.

Nog even een kort verslagje van mijn trip naar Wateford: Waterford is te vergelijken met een stad als Turnhout en profileert zich als "shoppingcity" voor de regio. De stad herbergt een aantal kleinere winkelcentra en heeft een aatlal winkel straten.
Er is ook een ruime keuze aan eet en drank gelegen heden en een aantal trendy uigaansgelegenheden. Wat ik wel een beetje miste was een mooie omgeving om wat km'tjes te lopen. Ik heb maar een mooi plekje kunnen ondekken en dat was het park waar een wandel route van 1km omheen loopt.
Het Hotel waarin ik verbleef "Fitzwilton" heeft zeer mooie en ruime kamers en een zeer goed "Full Irish Breakfast" en is voor zijn prijsklasse een aanrader.
(Ik klink hier bijna als een reis agent...)
De foto's op picasaweb bevatten nu ook wat foto's van de omgeving tussen Waterford en Dublin.

Vanavond staat er alweer een groeps training van 8km aan 5:45 op de planning en gaan we dus 2 maal rond "den Alma" ronddraven.

Geen opmerkingen: