zaterdag 26 januari 2008

De eerste wedstrijd van het jaar

Vandaag stond er dus een korte natuurloop op het programma georganiseerd door TriaMo de triatlon club van Mol.

Dit ging door op de Keiheuvel in Balen een bosrijk en redelijk heuvelachtig zanderig gebied, en we zullen het geweten hebben.

Na het "startschot", gegeven met de claxon van een nabijstaande wagen, waren we vertrokken voor een 6-tal kilometers. De bedoeling was om ze af te leggen tegen een tempo van 4:30/km.

Van bij het begin iemand gezocht die zo ongeveer hetzelfde tempo liep als ik en gelukkig was daar Heidi van de club waar ik dan maar ben gaan achter hangen.

De eerste km was iets sneller dan gepland , 4:20, maar de volgende was 4:30 exact wat ik wou lopen.

Zo ongeveer op km 3 was plots haar veter los en heb ik haar moeten achter laten, we hadden inmiddels het gezelschap gekregen van Frank en die heeft haar opgewacht.

Ongeveer op km 4,5 kreeg ik steken in de zij en heb ik het tempo wat moeten laten zakken waardoor Frank en Heide me weer voorbij gingen. Krampachtig probeerde ik aan te klampen maar ik moest al snel een gaatje laten van een 5 tal meter.

Zo ongeveer en twee tot driehonderd meter voor de meet had ik ze
echter weer te pakken en zijn we met miniem verschil over de meet gekomen.

De tijd na 6km was 27:22 dus 4:32/km net onder de vooropgestelde tijd maar gezien het parkoer, met momenten zeer heuvelachtig, zeker een goede tijd en dus best tevreden met het resultaat.

Zo ongeveer een 2 minuten later kwam ook onzen Bob de meet over. Samen hebben we dan nog de kleine toer van 3km gelopen om uit te lopen om dan snel naar de douches te trekken en de kantine op te zoeken voor de nodige aanvulling van de snelle suikers.

We zijn dan ook maar blijven zitten voor de aanwezigheidstombola om dan uiteindelijk met de nodige prijzen naar huis te trekken.

Een geslaagde namiddag en een goed georganiseerde wedstrijd.

De gegevens staan ook weer op Motianbased

Geen opmerkingen: