vrijdag 11 januari 2008

Mijn gadgets....

Als echte computer nerd ben ik voorzien van de nodige electronica om me te begeleiden tijdens het lopen .

Eerst en vooral is er mijn GPS/Hartslagmonitor. Hiervoor gebruik ik de Forerunner 301.

De voornaamste reden voor aankoop was het feit dat ik nogal regelmatig in het buiteland zit. Dit toestel geeft me dan de mogelijkheid om dan toch met de nodige nauwkeurigheid mijn trainingsschema's te volgen.
Een van de beste eigenschappen van dit toestel is dat de display zeer goed leesbaar is en ik het dus ook gebruik om er met de MTB mee door de bossen te crossen. Een minpuntje ten opzichte van de duurdere 305 is dat de GPS onvangst op dit toestel iets minder naukeurig is en het soms laat afweten in dicht beboste gebieden.

Wat ik ook nog wel eens gebruik tijdens mij eenzame trainingen is mijn MP3 speler. Meer bepaald een Apple iPhone.

Ja ik ben een van de gelukkige die voor het werk af en toe eens in Amerika komt en dit toestel dus voor een spotprijs op de kop heb kunnen tikken. (Vergeleken met de absurde prijzen die er hier voor worden gevraagd)

Deze, zelf gehackte, iPhone is in mijn ogen een van de beste en mooiste producten van 2007. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik hiervoor nooit de 700 tot 800 € die er hiervoor wordt gevraagd zou betalen.

Momenteel heb ik o.a. de volgende albums op mijn iPhone staan:
Amy Winehouse met Back to Black pracht van een album van deze geweldige artiste die spijtig genoeg het noorden wat zijn kwijt te geraakt.
Beasty Boys met Anthology, The Beautiful South met Solid Bronze Great Hits, Foo Fighters met Echoes, Silence, Pacience and Grace, Gorillaz met D-Sides, Gwen Stephani met Love, Angel, Music, Baby (geweldige upbeat running muziek), Masive Attack met Mezzanine, Metallica met The Black Album, Pendulum met Granite (als je dit niet kent een echte aanrader tijdens het lopen), Ramstein met The Best Of, The very best of Ray Charles, Red hot Chilli Peppers met By the way - Californication - Greatest Hits en Stadion Arcadium, en nu niet lachen de film muziek van Schrek the Third ook hier enkele pracht nummers om op te lopen, System of a down met Mezmerize en Toxicity wat Tenacious D en de verzamel cd Top Gear Anthems vol met driving/running muziek.
Last but not least dan ook nog ,voor mij het beste album van 2007, Led Zepelin met Mothership.
Hopelijk gaan ze toeren en ben ik in de mogelijkheid om ze eens live aan het werk te zien ze zijn voor mij een van de bands die er in geslaagd zijn een aantal tijdloze nummers te componeren die de dag van vandaag nog zeer hoog zouden scoren in de hitlijsten.
Zoals je kan zien een redelijk ruim assortiment van muziek maar ik heb op dat vlak nogal een ruime intresse je zou kunnen zeggen dat het start bij Beethoven en eindigt bij de Sex Pistols.


1 opmerking:

Anoniem zei

Bedankt voor je bezoekje aan ons blog. Zelf wens ik jou veel succes met je doelen voor 2008 en veel plezier met bloggen. Met de tijden die je momenteel vermeldt loop ik op wedstrijden wel ergens in je buurt, maar aangezien je bij Vabco traint, zal dat niet voor lang zijn. Daar zitten immers de snelle mannen (en vrouwen). Het ga je goed! Grtz! (http://lofderzotheid.skynetblogs.be)