zaterdag 12 september 2009

Versnellingen van 3km

Vandaag weer zo'n typische marathon training. We werden om 10h verwacht in het prinsenpark om wat lange versnellingen aan marathon tempo af te werken. Dit keer 3x3km aan marathon tempo, voor mij ergens tussen 4:40 en 4:45 min/km.

Na een toerke inloopen en een sanitaire stop konden we aaan de versnellingen beginnen. Met een groepje van ne man of6 vertrokken we voor de versnellingen.

Zo goed als mogelijk werd het tempo gezocht om dit dan 3km aan te houden, de eerste ronde van 3km lag het gemmidelde rond de 4:40 min/km. De tweede en derde ronden gingen iets te snel met een gemiddelde van om en bij de 4:35 min/km het draaide voor mij echter vlot rond en het voelde goed aan.

Na de versnellingen werd er nog een rondje van 3km uitgelopen en zat de training van vandaag er weer op.

Na de middag stonden er nog wat klusjes te wachten en moest ik ook nog een nieuwe drankgordel gaan kopen, 'k ben hem namelijk vergeten op de training en hij was nog niet terug gevonden en morgen staat er weer eenlange duurloop op het programma die we niet zonder kunnen afleggen.

Na een bezoekje aan mijn favoriete sportwinkel was ik weer gesteld, ik heb ook al maar ne pot carboload megebracht voor binnen een paar weken.

Nadien kropen we op het dak van de garage op om de dakdichting van de stal af te werken, het viel me toen pas op hoe warm het wel was vandaag.

Voor morgen staat er voor het grootste deel van de club een lange duurloop op het programma, maar sommige leden gaan afzakken naar het belgisch kampioenschap marathon en er zitten zelfs titel kandidaten tussen in somige leeftijds categorien. Er wordt dus vollop geduimd voor hen.

Start tijd10:03 AM
Afstand15.4 km
Duur1:31:29
Snelheid05:55 min/km
map

Geen opmerkingen: