zondag 6 september 2009

Drukke dag vol plezier

Vandaag kondigde zich aan als een goed gevulde sportdag.

Eerst en vooral moest er een duurloop worden afgewerk ter voorbereiding van de marathon, die al dichterbij kruipt, een 19km aan een tempo van 6:00 min/km. Omdat ik in de namiddag werwacht werd op het Zilvermeer verkoos ik om de training af te werken aan Port Aventura en omstreken. Hier werd er door de bloggers ook een lange ddurloop gepland maar dan rond een uur of tien, de planning was om dan de training al achter de rug te hebben dus rond een uur of acht stonden we klaar om te vertrekken.

Het eerste deel van de training liep ik in gezelschap van nog wat colega's van de club die ook de vroegte hadden opgezocht om hun duurloop af te werken. Zij zijn namelijk in training voor de Leien marathon die al met rasse schreden dichterbij komt en hadden een duurloop van een 30km ingepland.

Op km 8 ging ik mijn eigen weg en ging de tocht verder langs de kanalen die de streek rijk is.

Tussen kilometer 15 en 16 sheen ik een bekend gezicht te ontwarren op de fiets, later bleek mijn eerste indruk correct geweest te zijn want het was inderdaad Bart Rosseel die ik zag voorbij fietsen op weg naar Tinneke.

Na een 19km stonden we weer op de vertrekplaats en konden we gaan genietten van een welverdiende douche en een koffieke.
Start tijd8:01 AM
Afstand19.1 km
Duur1:57:25
Snelheid06:03 min/km
map
Voor het tweede deel van de dag werd ik verwacht op het Zilvermeer. Ik had er namelijk met Tinneke afgsproken om er samen een trio-Triathlon af te werken.

Tinneke ging het zwem en fietswerk voor zich nemen terwijl ik dan de afsluitende 5k ging lopen.

Bij het binnenkomen van het domein merkte ik echter op dat er nog wat bloggers stonden te wachten om aan te sluiten bij de webblogtrainingsloop, das ne mond vol, en ging ik snel effe checken waneer ze gingen doorkomen. Daar ze iedere moment konden doorkomen heb ik effe gewacht om eens snel een goede dag te kunnen zeggen aan al de mlopers achter de blogjes en facebook verhaaltjes.

Nadien dan snel naar het Zilverbos om daar wat te eten zodat we niet met een te volle maag aan de wedstrijd moesten beginnen. Rond half een kwam dan Tinneke en Bart zich aanmelden aan de taverne en konden we richting inschrijvings tafel trekken.

Na wat gezellig keuvelen en de briefing stond Tinneke klaar om het koude water in te duiken, rond 14h30 klonk dan het startschot en kon de bende vertrekken voor een zwemtochtje van 500m en een fiets tochtje van 20km.

Nadien was het dan mijn beurt om er een goei lap op te geven en kon ik vertrekken voor het afsluitende loopje van 5km volgens de organisatie, verdeel over 2 locale lussen.

Na 18minuten en 32 sec. sliepen Tinneke en ik dan samen over de finish lijn om af te klokken op een totaal tijd van om en bij 1h08 en een 25st plaats in de wedstrijd, dames en trio's samen.

Een zeer pelzante wedstrijd en zeker voor herhaling vatbaar.

Nadien nog snel wat napraten met de bloggers, die inmiddels aan't tafel waren gekropen voor hun maaltijd, Tineke en Bart.

'K heb er echt van genoten vandaag een mooie afsluiter van het weekend.

Start tijd3:26 PM
Afstand4.4 km
Duur0:18:32
Snelheid04:12 min/km
map

5 opmerkingen:

Ruthje zei

sjieke prestatie hoor, zowel op je ochtendlijke training als op de triathlon! leuk dat je Tinneke zo hebt kunnen helpen bij haar tria!

Tiny zei

Ik heb een zalige dag gehad. Voel mij bij jullie in België altijd zeer op mijn gemak.

Tinne zei

Heyla!
We zijn 1 ding vergeten.... volgende keer drinken we samen NE KOFFIE he!

Merci vr de toffe dag!

geert zei

Huh? Samen over de finish slapen?? Straf, net als je prestatie ... 25ste is niet min hé!!

Wendy zei

Jullie hebben dat goed gedaan! Jammer dat we niet konden supporteren!