zaterdag 8 maart 2008

Uitlopen

Vandaag stonden er 7km op het menu een 6km uitlopen met 10x100 tegen 25'. Na 2 rustdagen, waarvan een niet echt gepland, was het weer echt genieten.

Morgen gaan we de halve marathon in Drunen lopen en gaan we proberen van het marathon tempo te lopen dat uit de lactaat testen is gekomen. 4:45/km zou moeten haalbaar zijn volgens de testen, we zullen wel zien of dit lukt. Lukt het des te beter lukt het niet dan is het in ieder geval een goede test.

Vandaag heb ik dus de gedetailleerde test resultaten terug gekregen van de trainer. Hier heb ik dan ook een beetje de bevestiging gekregen over mijn laatste reeks van 600m die ik wat te traag heb gelopen en hierdoor dus daar een wat lage lactaat waarde had. Met de hartslagwaardes die ik normaal haal zou dit dus iets beter geweest zijn.

Ook moet ik dus mijn snelheidtrainingen iets sneller lopen en een paar rustdagen meer inlassen. Volgens Jos was het ook goed dat ik nu in het voorjaar de marathon training mee afwerk om zodoende in het najaar goed voorbereid in Berlijn van start te kunnen gaan.

Al bij al zeer goed nieuws alleen het feit al dat een marathon in 3h20 zou mogelijk zijn lijkt me goed maar nog een klein beetje onrealistisch.

3 opmerkingen:

RunningRonald zei

3:20 in Berlijn moet te doen zijn! Nog even tandje erbij in de trainingen en je maakt het waar !

Anoniem zei

juist, dat gaat je wel lukken, anders wil ik ook wel alvast klaarstaan met een kussentje, doe je het gewoon op mijn manier :p

Anoniem zei

Tuurlijk gaat dat lukken !!!
ge loopt nu al de pannen van het dak !;-)