zondag 9 maart 2008

1:38:06

Vandaag hebben we dus de halve marathon van Drunen gelopen. Alles onder de 1:45 was goed onder de 1:43 werd gehoopt, van 1:40 werd gedroomd maar 1:38:06 was nooit bij me opgekomen en toch is dat het resultaat dat vanaf nu als PR prijkt achter de halve marathon.

Dit is gewoon onwezenlijk en echt een droom. Een van de mooiste races die ik tot nu toe al heb mogen lopen en zeker een om nog eens te komen terug doen.

Om 10h30 werd de wedstrijd vandaag op gang geschoten. De opdracht van vandaag was zien hoe we het vooropgestelde marathontempo over langere afstand konden verwerken. Er werd de eerste km vertrokken tegen 5:50/km om dan de 2e km door te komen aan 9:35. Na een km of drie vier vond ik aansluiting bij een groepje dat blijkbaar van zin was om zo rond 1:40 aan te komen ideaal gezelschap dus.

Na mijn wagentje aan het treintje te hebben gekoppeld ging het spoorslags naar de 5 en de 10 km waar we dan tegen een gemiddeld tempo van 4:45/km doorkwamen. Ideaal gehaasd dus.

Zo rond de 15km kwamen we iets sneller door als de vorige 10km maar alles ging nog redelijk gesmeerd en dus bleef ik maar gewoon aanklampen, af en toe werd er ook eens wat kopwerk verricht.

Rond km 20 heb ik dan nog een laatste versnelling geplaats. Hierdoor moest de rest van de groep wat lossen en dan met de streep in zicht hebben we er dan nog een laatste spurt uitgeperst. Om dan moe maar voldaan aan te komen op 1:38:06 gewoon onwezenlijk en totaal onverwacht. Bijna 5min20 sneller dan het vorige...

Langs deze weg wil ik dan ook de nobele onbekende loopmakkers van vandaag bedanken voor hun geweldig goed haaswerk.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekker voor je!

Anoniem zei

Knap gelopen, Wimpie. Je bent echt wel in topvorm, toch nog maar eens nadenken of je op 20 april niet in de voormiddag start in A'pen ;-)

Anoniem zei

Proficiat met je super PR!!

Anoniem zei

Proficiat, knappe tijd gelopen en zoveel boven de verwachtingen! Daar mag je nog lekker lang van nagenieten!

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAWADDE !!! Dat is hier ook niet meer gewoon ! DIKKE PROFICIAT ! Pur klasse ! doe zo verder en geniet nu maar van je prestatie !

marathonmanneke zei

prachtig gelopen ! Die marathon gaat zeker lukken !