zondag 7 februari 2010

Kajakjogging Geel Ten Aard

Vandaag stond er na jaarlijkse traditie de Kajakjogging in Geel Ten Aard op het programma. Een jogging op een zeer geacidenteerd parcours met als kers op de taart een trip door een afgereden mais veld gevolgd door de beklimming van de kanaaldijk, een klim van een 3 tal meter over een afstand van een 2 tal meter, een echte killer voor de benen.

Bij de inschrijvingen liepen we al medeblogster Wendy tegen het lijf die vandaag ook haar beentjes kwam losgooien op de wedstrijd van 7km, ook de afstand die bij mij op het programma stond. Mario zou vandaag ook present zijn maar was nog niet te bekennen bij de inschrijftafel.

Na eerst een rondje te hebben gelopen als opwarming en parcours verkenning konden we ons stilletjesaan klaar maken voor de wedstrijd. Hier liepen we dan ook Mario tegen het lijf die ook was ingeschreven voor de 7km. en er vandaag eens een goei lap gin op geven.

Na het startschot, een of andere helper die wat met een zakdoek stond te zwaaien terwijl er door de luidsprekers "start" werd geroepen, konden we vertrekken voor onze wedstrijd. Goed doserend vertrekken is hier de boodschap, ga je hier van het bigin al diep in het rood krijg je de rekening verekend in je laatste beklimming.

Samen met Marc en Rudy, gevolgd door nog wat dames van de club vertrokken we aan een tempo van om en bij de 4:10 min/km, na de eerste km werd het tempo wat bijgestuurd zodat de de volgende kilometer punten doorkwamen om en bij de 4:15 min/km . Op het mais veld ging ik dan nog snel een iets tragere loper voorbij om aan mijn tempo de stevige helling te kunnen aanpakken.

Eens boven gekomen merkte ik dat de rest van de groep iets had moetten lossen en ging ik dan ook gewoon verder op mijn elan. De eerste ronde werd afgeklokt op 14:40 alvast een mooie tijd. Het tempo werd iets opgeschroefd en een tweetal lopers die een 10 tal meter voor me liepen werden in het visier genomen, op een 50 tal meter voor me zag ik dan ook nog Wendy lopen maar zij was duidelijk in goede doen en niet meer in te halen.

Meter na meter kwam ik in de buurt van mijn voorganger die op zijn beurt dan ook nog eens inliep op de loper voor hem, het tempo ging dan ook geleidelijk de hoogte in met kilometer tijden van 4:12 en 4:10. In de laatste kilometer, waar dan ook de laatste helling in zat, was er een hergroepering in ons groepje tot stand gekomen en stormde we met zijn drieen richting helling, ikzelf in de achterhoede, eens boven gekomen werd de gaskraan voledig open gedraaid en kon ik toch nog een loper verschalken en een plaatsje opschuiven in de uitslag.

Bij het overschrijden van de aankomstlijn moest ik me even afzonderen, door de inspanning van de laatste paar honderd meter moest ik even over de haag gaan hangen... teken dat ik weer heel diep ben moeten gaan.

De tijd op de aankomstlijn was 29:14, een mooie negatieve split en een zeer mooie tijd op deze omloop ook alweer een 2:15min sneller dan mijn vorige doortocht op deze afstand op deze jogging in 2008.

Start tijd14:01
Afstand7,0 km
Duur0:29:13
Snelheid04:11 min/km
map

4 opmerkingen:

wendy zei

Proficiat, goed gelopen hoor!!!!

Tiny zei

Da's een tempo dat er niet om liegt. 4'10" !!!

geert zei

meer dan 2' sneller dan je vorige parcoursrecord, da's niet niks ... proficiat!

Anoniem zei

heb je soms een uitslag en kan je die soms doorsturen of online zetten ?

Chris Wouters
www.wouters-smeets.be
chris@wouters-smeets.be