zaterdag 9 januari 2010

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw...

Vanochtend hadden de weergoden voor ons alweer een mooi sneeuwtapijtje klaargelegd om op deze winterse dag te gaan door ploeteren. Eerts moesten we echter vrouw en kinderen begeleiden naar de manege, kijken of het wel veilig genoeg was om er te raken en zonder brokken terug thuis te geraken.

Na het nodige sneeuwscheppen om de oprit min of meer sneeuwvrij te maken, konden we dan vertrekken naar de manege. doordat de baan redelijk bereidbaar was kon ik dan daar aangekomen mijn plan wel trekken en besloot ik dan ook om door de bossen richting trainings locatie voor vandaag te trekken om daar dan met de loopgroep de training van vandaag te gaan afwerken.

Na een drietal kilometer rustig genietten van de besneeuwde omgeving kwamen we dan aan bij de 15 kappellekes in Achterbos waar de rest van de loopgroep ook zou samenkomen. Vandaag stond er een zeer rustige training op het programma, een 9-tal kilometer rustig uitlopen aan een relaxt tempo van 5:45 min/km.

Gezien het geringe aantal lopers dat vandaag was komen opdagen ben ik maar een groepje opgeschoven om toch maar niet alleen te moeten lopen. Het looptraject lag er goed bij en de rondjes konden dan ook zonder al te veel problemen worden afgewerkt.

Nadien stonden er nog een 4-tal kilometer geprogrameerd om thuis te geraken, wat het totaal voor vandaag dan ook op bijna 16km sneeuwlopen bracht. Thuisgekomen moest alweer de sneeuwspade worden boven gehaald om er voor te zorgen de gevallen sneeuw weer van de oprijlaan werd verwijderd.

Momenteel blijft het inmiddels sneeuwen hier in Balen en het sneeuwvrijhouden van de oprit is inmiddels bijna geevolueerd naar een bijna voltijdse baan. Het is zoals dwijlen met de kraan open, er komt geen eind aan.
Start tijd9:41
Afstand15,8 km
Duur1:35:51
Snelheid05:44 min/km
map

3 opmerkingen:

Tiny zei

dat van mijn soep zie ik morgenvroeg wel. Het liep hier vanochtend prima.

Tiny zei

ik bedoel "stoep"! Alhoewel wat ik schreef ook wel lekker is.

Wendy zei

Ik laat de sneeuw hier ook gewoon liggen hoor! Ik hoop dat ze volgende week vanzelf verdwijnt!!