zaterdag 30 januari 2010

In hoog gezelschap

Toen we vandaag de oogjes open trokken en de eerste tekenen van sneeuw zagen waren de eerste gedachten: "F#@k weer sneeuw". De vorige pasages van een sneeuwzone stonden nog fris in het geheugen gegrift en de buik zit er vol van.

Na het onbijt trokken we dan richting Galbergen voor een stevige fartlek training mooi neergepend door onze trainer. Na een rondje van 2km inlopen om het terein te verkennen en te zien of het dit keer wel beloopbaar was konden we aan het echte werk beginnen.

Eerst 10 x100m bergop spurtend, om dan vervolgens 4 keer 500m, 2 keer 1000m en 2 keer1500m dit alles aan een tempo van 4 min/km. Samen met Willy en Harry, de ene belgisch kampioen bij de 60+ de andere vice belgisch kampioen bij de 55+ in 2009, was ik in goed gezelschap om er een goei lap op te geven.

De honderdjes werden alvast goed verteerd, de kortere versnellingen van 500m vormde ook niet echt een probleem. Bij de versnellingen van 1000m ging het al iets minder en moest ik al serieus doorbijten om het tempo mooi strak te houden. Toen we de 1500m moesten aflegen werd het pas echt afzien om te kunnen bijbenen en moest ik de eerste keer al een gat van een paar seconden laten vallen, er zitten nogal wat glooiingen in het parcours en deze waren vandaag er net iets te veel aan, de tweede versnelling was er dit keer net iets te veel aan en hier moest ik dan ook al snel de rol lossen. Ik heb wel doorgebeten en blijven lopen maar uiteindelijk toch wel een 20-tal seconden moeten toegeven, op de eerste helling liepen de krachten gewoonweg uit de beentjes weg en zat er niks meer in om te blijven aanklampen.


Na nog een toerke uitlopen zat deze bijna 2h duurende training er alweer op, ook alweer bijna 20km die we kunnen bijtellen bij het jaar totaal.

Start tijd9:38
Afstand19,4 km
Duur2:10:26
Snelheid06:06 min/km
map

3 opmerkingen:

Tiny zei

Helemaal niks meer aan al die sneeuw! En ik denk dat we er nog niet vanaf zijn!!

Wendy zei

Knappe training, heb ongeveer dezelfde training gedaan vandaag maar wel langs het kanaal!

Kitty zei

Respect hoor, wat een training! Doe ik je niet na, zeker niet door die winter-blub ;))