zondag 27 december 2009

Kerstcorida Meeuwen-Gruitroden

Vandaag stond de laatste geplande wedstrijd van 2009 op het programma. Zoals voor mij nu al reeds 3 jaar een traditie is doen we dit op de Kerst Corida van Meeuwen-Gruitroden. Een supper gezellige avond wedstrijd waar men kan kiezen tussen 5,2 km of 12 km.

Normaal gezien gingen we hier voor de langere afstand, maar gezien Geert per ongeluk al had ingeschreven voor de 5 km wedstrijd werden de plannen aangepast. Doordat deze wedstrijd een uurtje vroeger had ik wel het probleem dat ik wat te laat gegeten had, dit zou me later in de wedstrijd wel wat zuur opbreken doordat dit dan toch nog wat op de maag lag.

Naa een tweetal kilometers inlopen met wat, korte intevallen, konden we ons dan klaar maken voor de wedstrijd. Wel gingen de muts, handschoenen en ondershirt de auto in want de temperatuur was echt niet van die orde dat dit nodig was en zelfs wat onconfortabel.

Om 19h15 werden we dan op gang geschoten voor onze korte wedstrijd. De eerste kilometer gaven al direct het gevoel dat we op onze adem aan het trappen waren en dat het tempo naar beneden moest worden gehaald.

Tot op kilometer 4,2 kon ik nog aanklampen bij bij Jan en Elke van de club, gedeeltelijk om Elke wat uit de wind te zetten, maar moest ik dan uiteindelijk toch wel effe de rol lossen om een beetje te bekomen. Na effe te hebben gerecupureerd trok ik dan op een 500 meter voor de streep het temo toch weer wat de hoogte in om nog een laatste poging te doen om terug wat achterstand goed te maken en in de laatste rechte lijn naar de streep perste we er nog een spurtje uit om dan uit te komen op een tijd van om en bij de 22 min.

Niet echt een toptijd maar meer zat er vandaag niet in. Na het uitlopen dan ook nog kunnen genietten van een lekkere warme douche, ook iets wat niet iedere wedstrijd het geval is, om dan nog gezellig nog wat na te kaarten met de clubgenoten in de kantine.

Start tijd
19:14
Afstand
5,2 km
Duur
0:22:09
Snelheid
04:14 min/km
map

1 opmerking:

Tiny zei

Toch nog op de valreep een mooi wedstrijdje. Maak er een goed loopjaar van.