zaterdag 12 december 2009

6km sterven in het Prinsenpark

Vandaag stond er na het forfait van vorige week nog eens een korte wedstrijd op het programma. Een cross van 6km georganiseerd door Nuclea in het Prinsenpark.

Het startschot zou om 15h weerklinken dus trokken we ruim op tijd richting Retie om onze spiertje voor de wedstrijd wat warm te lopen. Het weer is momenteel totaal omgeslagen en de temperatuuren duiken naar beneden, dus een goede opwarming was vandaag wel echt nodig.

Tegen drie uur stonden we met zijn alle klaar aan de startstreep om er alweer eens vol tegen aan te gaan vandaag. De eerste kilometers werden vlot afgemaald maar na een kilometer of drie vollegas liep het vatje stilletjes aan leeg en werd het lastig om het tempo vast te houden wat dan ook resulteerde in een dipje in het tempo tussen kilometer 4 en 5.

Dit had dan ook tot gevolg dat er uit de achterhoede wat lopers konden terugkeren en ik hun heigende adem hoorde nadren. Op een 500 meter voor het einde perste ik er nog een laatste versnelling uit met de laatste krachten die nog in de beentjes zaten. Hierdoor kon ik dan ook met succes mijn plaats in de uitslag beschermen, zelfs nog een plaatsje naar voor geschoven.

Het resultaat was wel dat na het overschreiden van de aankomstlijn het braken me nader stond dan een glimlach, wat kan een mens zich toch aan doen.Na een tiental minutjes bekomen kon er alweer een glimlach af en konden we de geteisderde spieren nog wat losgooien in een rondje relaxt uitlopen.

Een mooi PR alweer een kleinen 16 sec beter dan vorig jaar dik tevreden met de uitslag, de plaats speelt geen rol ik de toch nog niet mee voor de ere plaatsen maar me zo maar laten inlopen in de 500m van een wedstrijd... toch maar niet hoor.
Start tijd15:02
Afstand6,0 km
Duur0:24:14
Snelheid04:02 min/km
map

1 opmerking:

Tiny zei

Mooi man. Toch tegen 15 km/uur