zondag 13 april 2008

Laatste lange duurloop

Vandaag de laatste lange duurloop van de marathon voorbereiding afgerond. 25km tegen 6:20/km.

Om 9h zijn we er aan begonnen en zijn we richting scherpenheuvel getrokken op wat lichte neerslag na hebben we het toch nog redelijk droog kunnen houden. Na 12,5 km hebben we het keerpunt genomen en zijn we terug richting sporthal getrokken.

Op een 4km voor het einde melde Frank dat hij effe ging versnellen, daar ik zelf nog redelijk goed zat en ik toch geen marathon ga lopen besloot ik om mee te gaan. Ja wadde als Frank zegt versnellen dan bedoelt hij ook versnellen de volgende km werd dus tegen 4 min/km afgelegd. Nu snap ik waarom hij normaal gezien in een hogere groep traint. De volgende gingen wel iets trager maar boven de 5 min/km zijn we toch niet meer geweest.

Moe maar voldaan kwamen we na 2h31min aan op onze startplaats wetende dat we inderdaad een volledige marathon voorbereiding zonder al te veel kleerscheuren en problemen kunnen doorkomen en zijn we dus klaar om in het najaar aan het echte werk te beginnen.

Na de middag nog genoten van de London marathon, eentje die met stip genoteerd staat op het verlanglijstje, en Parijs-Roubaix, waar dopsgenoot Tom Boonen weer een pracht prestatie heeft geleverd. Echt een zondag om van te genietten.

2 opmerkingen:

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

HEEEEEEEEEL VEEEEEEEEL SUCCES in Atwerpen (je speelt thuis ,dat zit goed !!)

Anoniem zei

Doe dat daar goed in Antwerpen!Jammergenoeg kan ik de geplande marathon daar niet lopen(kwetsure gewrichtsbanden linkerknie).