zondag 20 april 2008

1:29:54 Opdracht geslaagd

Antwerpen we komen nog terug, zeker weten. Hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes, bijna geen km aanduidingen en wat gevaarlijke punten die niet aangeduid waren maar voor de rest bijna perfect georganiseerd. Wat ik ook wel wat miste was startvakken voor de verschillende tijden zoals Brussel dit zou de start ook duidelijk wat beter maken.

Het zonnetje was ook van de partij en het was zelfs net iets te warm voor toptijden voor veel mensen, ook bij de marathon zijn er heel wat mensen ontgoocheld aangekomen en hebben we er heel wat zien afzien de laatste km.

Voor mij en Ilse, mijn vrouw, stond er vandaag de 10 miles op de agenda. Ik had van in het begin instructies gekregen, vertrekken tegen 5:45/km en we zien wel waar we uitkomen. Voor Ilse was het immers de eerste 10 miles. Na 2km kwamen we door op 11:40 net iets te traag maar toch nog goed genoeg. De Kennedy tunnel kwam er aan na een km of 4 en was een eerste echte test voor al de lopers, hier en daar waren er al die moesten wandelen en we waren nog niet in de helft. Na de lange klim van de Kennedy kwam er al snel de tunnel onder het vlinderpaleis niet echt verwacht maar ook weer een pittige kuitenbijter.

De tocht door Antwerpen verliep verder zonder noemenswaardige problemen. Op ongeveer 13km zagen we echter een eerste slachtoffer van de 10miles en werd er een vrouw per brankaard afgevoerd, was het de plotse hitte, gebrek aan training... we zullen het nooit weten. Dit was echter nog maar de voorbode van wat we in de "konijnenpijp" gingen zien.

Hier lagen over een lengte van een 500m een drietal lopers tegen de vlakte die medische verzorging nodig hadden. Voor Ilse begon de afstand en de klim ook zwaar door te wegen en ze was dan ook zeer blij om na een 2km tunnel weer wat vlakke grond onder de voeten te hebben. Nog effe een bocht van 180 graden en dan recht naar de finish.

Met de finish in zicht en de wetenschap dat we zelfs nog onder 1:30 konden geraken leek het wel of ze de laatste 300m vleugels kreeg en we konden er dus nog een spurtje uitpersen. Tijd aan de aankomst 1:29:54. Net onder de 1:30 en een gemiddelde snelheid van 5:33/km beter dan verwacht en een gelukkige vrouw.

Ongeveer en half uurtje na onze aankomst gaf de zon er de brui aan en werden we getrakteerd op een bui. Van timing gesproken.

Kleine update: Officiƫle aankomst tijd 1:29:58 voor mij en 1:29:59 voor Ilse


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed haaswerk! Beiden van harte proficiat!!

Anoniem zei

Mooi gelopen samen!

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Prima resultaat voor een eerste (zware) 10 miles hoor, proficiat ! Het waren inderdaad moeilijke omstandigheden, en daardoor hebben we Selena's evenaring van haar tijd op de marathon toch ook eerder als een verbetering aangevoeld. Wel een prachtige sfeer, toen we van de marathon terugkwamen om de start van de 10 miles mee te maken wisten we niet wat we zagen. De vele lopers die stonden te wachten waren niet te overzien, en de laatste lange lijn naar de aankomst was ook veel toffer dan vroeger.

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

LIEFDE IS ...SAMEN DE 10MIJL VN ANTWERPEN LOPEN ...En dan nog een super tijd neerzetten ! proficiat beiden !!

Anoniem zei

Knap haaswerk, Wim. Al iets te doen op 28 september ;-)

Dirkjogt zei

Mooie tijd, proficiat, mooi gehaasd voor het vrouwtje. En eerlijk gezegd op het einde van de konijnenpijp is het steeds 'sterven'. Ik denk dat er overal kilometeraanduidingen waren, maar ze zien in die massa was moeilijker.

RunningRonald zei

wow, wat een drukte en een super tijd! gefeliciteerd beide

Anoniem zei

Goed gedaan zeg ! Dat is toch een tijd om jaloers op te zijn ! Ik deel je commentaar over de organisatie, die ik bovenal goed vond. Zou het kunnen dat er alleen om de 4 km een kilometeraanduiding was ? Of heb ik net alle veelvouden van 4 gezien ?
In de waaslandtunnel was ik ook echt onder de indruk van de mensen langs de kant. Het was daar ook zo stil. Ik dacht dat ik de enige was die het toen even moeilijk had, maar blijkbaar niet ...
Tot volgend jaar !

Anoniem zei

Mooi resultaat, zeker voor een eerste keer. En ik ga volledig akkoord met het gebruik van verschillende startvakken.
Tegen jullie volgende deelname gaan jullie weer een stuk beter zijn en wordt het nog belangrijker om in het juiste startvak te starten. Vorig jaar liet ik me ook vooral meedrijven in de stroom (en kon ook niet beter). Dit jaar is de fysiek een stuk beter en dan wil je al wel eens voorbijsteken... hetgeen niet altijd even makkelijk lukte. Maar ik gun iedereen zijn 10 mijl natuurlijk, welk tempo hij/zij dan ook moge lopen...