zaterdag 14 november 2009

Stilte is niet stilzitten....

't is alweer een paar dagen geleden dat ik nog wat gepost heb, ook op facebook en twitter was het russtig. Door allerlei omstandigheden, druk, tripje naar Amsterdam en een wat grieperig gevoel schoot het er allemaal wat over de laatste dagen;

Niet dat we op trainings gebied hebben stil gezeten. Woensdag avond trokken we er op uit om een extensief duurloopke te doen. Ik stond al bijna buiten om te vertrekken toen ik zag dat Nele, de oudse dochter van 10, en Ilse ook hun loopspullen aan hadden.

Snel effe de training wat aangepast en gewoon me op't gemak mee vertrokken met beide dames. De planning voor hen was een blokje rond (2.5km) aan een rustig tempo. Na het eerste toerke koos Nele om te stoppen, voor haar leeftijd toch al een mooie inspanning. Nadien trok ik dan verder met mijn vrouwke voor nog een toerke rond de blok.

Het tempo lag nog steeds rond 6:40 min/km en het ging allemaal zonder al te veel problemen. Na dit toerke was het voor mij tijd om te versnellen naar een tempo van 5:30 min/km voor nog een 8km.. Na een uurke en een kwartier stonden we dan bezweet en al weer terug thuis.

Start tijd
18:30
Afstand
12,3 km
Duur
1:13:36
Snelheid
05:56 min/km
map


Vanochtend was er dan ook weer een pittige training geprogrameerd in de Bleken. Voor de verrandering eens een korte versnellings training op een onverharde geaccidenteerde ondergrond, een extra zware training dus.

Vandaag stond er namelijk een aantal piramides op het programma, 100-200-400-200-100 versnellen aan 23 sec per 100m tussen de versnellingen 100m rust dit vier keer na elkaar met 600m dribbelen tussen. Al bij al zwaar genoeg om zelfs bij het druilerig weer van vanochtend het nodige zweet achter te laten in de dreef.
Start tijd
9:59
Afstand
11,7 km
Duur
1:18:15
Snelheid
06:30 min/km
map

Geen opmerkingen: