zaterdag 7 november 2009

Dieprood....

Vandaag stond er weer een kort wedstrijdje op het programma, de zilvermeer jogging georganiseerd door de club.

De bedoeling was om een snelle 5km te gaan lopen en om mijn PR wat scherper te stellen op die afstand. 19min was "the ulitimate goal" maar misschien wat onrealistisch, maar ja wie niet waagt....

Rond de 13h30 kwam ik al aan op het Zilvermeer, genoeg tijd om me te ontspannen en op het gemak de wedstrijd van de rolstoel atleten te bewonderen. Onvoorstelbaar hoe snel deze atleten zich over het parcour voorbewegen, met de fiets kan ik ze maar met heel veel moeite bijhouden op een droog parcour laat staan op een vochtig. Ze hadden namelijk de peg in de regen hun wedstrijd te moeten afwerken.

Na ongeveer een half uurtje gekeken te hebben, beschut voor de regen, was het tijd om de spiertjes wat op te warmen. Tegen de rijrichting in leek me de veiligste optie zodat ik in ieder geval goed in het oog kon houden dat ik niet in de weg liep voor de nog steeds in gang zijnde wedstrijd.

Een 5 tal minuten voor de start ging het dan richting startplaats waar ik Stef, Mario en Benny tegen het lijf liep. Na nog snel wat over en weer geplaag was het dan tijd om ons, na het startschot, op gang te trekken voor de wedstrijd.

Na het traditionele gefriemel tijdens de eerste par honderd meter van de wedstrijd hing ik al gelijk een tiental meter achter op Mario en Stef en voelde ik ook al gelijk in de beenen dat 19 min toch wat hoog gegrepen was.

Het werd een zware wedstrijd volledig in de rooie met harslagen die na kilometer 2 niet meer onder 189 lagen en een serieus dipje tussen km 3 en 4 maar uiteindelijk tochnog een laatste versnelling gevonden in de laatste kilometer om onder mijn tijd van vorig jaar te duiken 19:44 net 11 sec sneller dan het jaar vordien.

Aan de aankoms was ik totaal leeg en had ik dan ook ettelijke minuten nodig om terug helemaal in de plooi te vallen. Nadien nog effe bij Wendie gestaan die langs het parcour stond te supporteren met kindjes.

Hierna toch maar snel de douches opgezocht en mijn prijs in ontvangst gaan nemen van de tombela, een mooi pakket Tongerlo, het inschrijvingsgeld was alweer terug verdiend...


Start tijd15:00
Afstand5,0 km
Duur0:19:41
Snelheid03:56 min/km
map

4 opmerkingen:

Tiny zei

Je kunt je superkapot lopen op een 5 km. Een mooie tijd toch.

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Mannekes dat is snel !!! dikke proficiat !!! super gelopen

Patrick Aerts zei

Dat is pas snel!, een erg mooie tijd en een dikke chapeau

Wendy zei

goed gedaan hoor!!!!