woensdag 18 november 2009

Een spurtje tot thuis....

Vanavond stond er een extensieve training van een 10km op het programma tegen een tempo van 5:30/km.

Vol goede moed vertrokken we richting Mol om eens een nieuwe route uit te stippelen, met de duisternis die reeds vroeg toeslaat is het nu niet meer aan te radenom op onverlichte stukken een training af te leggen. Hierdoor wijken we, ik en nog zovele anderen, in de winter uit naar goed verlichte wegen. Dit betekend al eens dat we door dorpskernen en gemeenten lopen waar we anders bijna niet komen omdat het lopen in de bossen toch wel wat meer voldoening en afwisseling bied.

Toen we goed en wel weg waren, tuurlijk weer veel te snel, ging het via het centrum van Mol via Gompel richting kanaaldijk. Volgens mijn Garmin zou ik nog een tweetal kilometer te kort komen op mijn in gedachte uitgestippelde route, normaal gezien is dit geen probleem en kan ik er dan nog wel een stukje bij aanbrijen vlak bij huis maar een tegensputterende buik besliste er anders over.

Tussen kilometer 7 en 8 werd ik al gewaar dat het er niet meer inzat om vandaag de 10 km af te werken en werd het een sprtje met dichtgekenpen billen naar het toilet.... en laten we zeggen het had geen 200m verder moeten gestaan hebben.
Start tijd20:32
Afstand8,5 km
Duur0:45:55
Snelheid05:15 min/km
map

1 opmerking:

geert zei

maar het zalige gevoel 'achteraf' maakt altijd veel goed hé :-)