zondag 10 mei 2009

Sus Luyten Classic

Vanmiddag hebben we het stalen ros nog eens van stal gehaald om de te rijden. Een toertocht georganiseerd ter ere van oud burgemeester Sus Luyten van Mol. Je kon er kiezen tussen 25, 55, 85 of 125 km.

Van thuis uit vertrokken richting Zilvermeer, een 7 tal km van bij mij thuis, om daar dan in te schrijven en te starten aan de 55km. Het ging vanuit het Zilvermeer eerst richting kanaal om van daar riching Retie te draaien. Aan het kruispunt van de kanalen ging het dan richting Dessel om dan via Achterbos, Milegem in Ezaart toe te komen waar er een eerste bevooradings post was.

Hier snel wat gedronken om dan verder via Achterbos, en Sluis aan het kanaal aan te komen. Hier werd dan richting Balen gereden om danvia Gompel en Wezel in de Keiheuvel aan te komen, waar de 2e bevooradings post stond.

Hier ben ik dan wat langer gestopt, om wat te eten en te drinken. Hier kwam ik dan ook Nancy tegen van de Vabco die samen met haar man ook de 55km aan het fietsen was.

Na de nodige versnaperingen vertrokken we weer om dan richting Kerkhoven te rijden, een versnelling hoger om Nancy en haar man in te halen. Na een 4 km was ik ze bij en heb ik dan de rest van het parkoer met hen afgelegd.

Via Wezel en Rauw ging het dan terug richting Zilvermeer, hier nog snel de gratis Palm consumeren op het terras van het Zilverbos. Voor 2 euro was dit echt wel goed georganiseerd, bevoorading a volonte en ne gratis Palm.

Hierna weer richting thuis via het kanaal om dan de teller stil te zetten op een dikke 69 km tegen een gemiddelde snelheid van 26km. Niet al te slecht met mijn mountainbikske zou ik zo zeggen.

Tijd voor nen echte koersfiets, maar eerst moet de moto weg... iemand geintereseerd?


Start tijd1:08 PM
Afstand69.2 km
Duur3:47:43
Snelheid02:18 min/km
map

Geen opmerkingen: