vrijdag 8 mei 2009

Crossen in de bossen

Vanavond was het alweer tijd voor een wedstrijdje in de achtertuin.

De Galberg jogging, een jogging georganiseerd door de GIBO school in samenwerking met Vabco, de club waar ik mijn sportieve uitspattingen botvier. De planning was om er een gesapig loopje van te maken van 12km tegen 5:15 a 5:00/min.

Om 19h00 werd de meute op gang gefloten en konden we dus beginnen aan ons trainingsloopje voor vandaag. Km 1, 4:40 een beetje snel, km 2, 4:46 al een beetje beter, km 3, 4:52 het ging de goede richting uit. rond km 3 kwam er echter een clubgennoot langs en zijn we samen verder gelopen. Het tempo ging weer lichtjes de hoogte in en de volgende kilometeres werden afgelegd tegen gemiddeld 4:45/km.

Ook kwam er een derde persoon achter aansluiten in ons groepje. Op km 10 besloot dit heerschap, na 7km in ons gat te hebben gehangen, dat het tijd was om te versnellen.

Dat was natuurlijk de druppel die de emmer, niet die van de vernedering, deed overlopen en werd het tempo opgeschroefd. Een beetje later werden we dan nog door een 4 de persoon voorbijgestoken en besloot ik om mee te volgen.

Het werd een echt kat en muis spel dan hij een paar honderd meter voorop dan ik. Op ongeveer een 600-700m voor de streep plaatste ik mijn laatste versnelling om dan uiteindelijk aan de meet aan te komen met een 10 tal meter en een tijd van 55:07 (laatste km tegen 4:05/km)

Een beetje sneller dan gepland ('k zal het maar niet tegen de trainer vertellen zekers) maar toch een mooie wedstrijd in een prachtige omgeving. Ook een heel mooi maar redelijk glooiend parkoer door de bossen en een echte aanrader.



Start tijd7:01 PM
Afstand11.8 km
Duur0:55:03
Snelheid04:39 min/km
map

2 opmerkingen:

Tiny zei

Voorbij gelopen worden door een plakker? Da's maar lastig te verkroppen!

geert zei

toch makkelijk wanneer je zo'n grote achtertuin hebt. Proficiat me tje 'te snelle' eindtijd ;-)