zaterdag 20 juni 2009

Verkennings tochtje in Nederland

Vandaag had ik afgesproken met loopmakker Frank om een toerke te gaan doen met onze fiets. Zo gezegd zo gedaan om 9h dadden we afgesproken aan sas 4 om van daar verder te trekken.

Omdat ikzelf al de mooie stukjes nog niet ken werd er volledig op de Frank vertrouwd om me heelhuids terug thuis te krijgen.

Vooreerst ging het door de mooiste stukjes van Dessel en Retie richting Arendonk om dan de grens met Nederland over te steken en zo verder te rijden naar Eersel. Het stukje tussen Arendonk en Eersel was er eentje om duimen en vingers bij af te likken. Een pracht van een fietspad dwars door de bossen, pure verwennerij.

Van Eersel ging het dan richting Bergeijk en Luyksgestel om dan de neeus weer richting Belgie te draaien. Hier ging het dan via Mol Rauw en Mol wezel richting Balen. Het vet was bij mij intussen al van de soep en de laatste 10-15km was het echt doorbijten geblazen om het tempo te handhaven.

Na een 90km stonden we dan bij mij thuis aan de deur waar we dan nog hebben genoten van een stukje welverdiende platte kaas taart met aardbijkes vooralleer Frank dan verder huiswaarts keerde.

Een mooi tochtje in al bij al toch weer mooi fietsweer, afgezien van de op kop staande wind maar toch voldaan, en zeker voor herhaling vatbaar.

Start tijd8:32 AM
Afstand89.1 km
Duur3:22:44
Snelheid02:07 min/km
map

1 opmerking:

Wendy zei

Dat zag er mij een heel leuk toerke uit!!