donderdag 29 mei 2008

Lopen in Ierland

Na een goede 20km in Brussel zitten we nu alweer in Waterford Ierland om wat project management te doen voor AOL. Dit heeft dan ook als gevolge dat een aantal van de trainingen van deze week op Ierse bodem worden afgewerkt.

Maandag was het een rustdag, die we zeer goed konden gebruiken na een toch wel zware 20km van Brussel.

Dinsdag stonden er korte versnellingen op het programma 10x300m in 78sec. Deze werden in de vroege voormidag afgewerkt op de piste van Mol.

's Avonds ging het dan richting Waterford Ierland, een trip die zo een 9h in beslag neemt. Eerst naar Charleroi, dan van daar richting Dublin om dan daar alweer de wagen in te stappen voor een trip van een 160km over secundaire wegen richting Waterford om dan tegen 11h locale tijd aan te komen in het hotel.

Woensdag ochtend ben ik dan om 6h uit mijn bed gekropen om een 8km tegen 6/km af te werken. Je kan het hier ongeveer vergelijken met Brussel. De meeste stukken vals plat met lange beklimmingen afgewisseld met de nodige afdalingen.

Vandaag ben ik dan alweer rond 6h opgestaan dit keer stond er 8km tegen 5:45/km met dan nog 10x100m tegen 25sec geprogrameerd. Alweer over het heuvelachtige Waterford maar de honderjes zijn wel in het vlakke park afgewerkt.

De Planning van deze week ziet er trouwens als volgt uit:

DATUM
AANTAL KM
TRAININGSSCHEMA

REC EXT INT TOT
26-May-08


0 Rustdag, sauna, massage
27-May-08 7
3 10 Inlopen 10x300 in 78 R 100 uitlopen
28-May-08
8
8 Extensief aan 6,00
29-May-08 1 8 1 10 Extensief aan 5,45 met 10x100 in 25 R 100
30-May-08


0 Rustdag
31-May-08 2
10 12 Dwars door Neerpelt Dommelhof 17 u, voorinschrijven met 3,5





euro's tot 22,5 of ter plaatse, outfit Vmol
01-Jun-08 10

10 Loslopen aan 6,20 Natuurloop Salus Nostra sporthal Achterbos 10 uur





Inschrijven met 3 euro's voor bevoorradingen en snack bij aankomst
TOTAAL KM 20 16 14 50
PROCENT 40 32 28 100

Over zaterdag bestaat er nog twijfel het kan zijn dat mijn vrouw daar loopt en ik op de kindjes pas anders zal ik er zeker aan de start staan. Zondag gaat het zeker richting Achterbos om er rustig uit te lopen.

2 opmerkingen:

Tiny zei

Mooi lopen man in Ierland!! Loop je wel aan de goede kant van de weg?
Succes zaterdag in Mol.

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Ik moet iedere keer denken waar gaat die nu weer gaan lopen hebben ,echt spannend soms ,en wel heel leuk voor jou denk ik , succes in Mol