donderdag 1 mei 2008

Vettig

Het was niet te doen, vlak voor we vandaag vertrokken braken de wolken open en werden we getrakteerd op een stevige bui gepaard met hagel. Dit had tot gevolg dat het in de bossen tussen Averbode en Tongerlo met momenten vree vettig was.

Om 2h werd de meute losgelaten en waren we onderweg voor een tocht van 15km door de mooie bossen tussen de 2 Norbertijnen abdijen.

Ik was redelijk goed weg en de eerste kilometers werden dan ook weer veel sneller dan gepland afgelegd. We hadden voor vandaag een tempo tussen de 4:40/km en 4:45/km in gedachten maar na 2 km kwamen we al door op 9:04. ofwel 4:32/km de volgende was nog sneller en werd afgeklokt op 4:16. Hierna heb ik wat gas terug genomen om toch maar niet de man met de hamer tegen te komen.

Het weer zat vandaag ook niet echt mee want na een km of 4 kregen we alweer de volgende bui op onze nikkel ook weer vergezeld van de nodige hagel bolletjes. Het was echt wel zeer wisselvallig vandaag warme momenten afgewisseld met neerslag.

Ongeveer na 45 minuten en 24 seconden kwamen we door op het 10km punt en dit blijkt nu de snelste 10km die ik al heb gelopen heb tot nu toe. Met nog 5 km voor de boeg een geruststellende gedachte en een echte opkikker.

Na een 12 tal km, in Westerlo, liet ik mijn drankbusje vallen en moest ik op mijn stappen terug keren om het op te rapen wat me uit mijn ritme bracht en me onmiddellijk in de problemen bracht. Hier heb ik echt wel op de tanden moeten bijten om toch weer terug in mijn ritme te komen.

Een kleine 400m meter voor de meet werd ik nog voorbijgestoken door een andere loper waar ik zo niet direct bij kon aanpikken maar op een 200m voor de streep heb ik dan nog een eindspurt uit mijn lijf geperst en snelde ik hem dan op een 40 tal meter voor de streep weer voorbij.

1:08:06 12 minuten beter dan vorig jaar, toen was het de eerste keer in mijn leven dat ik meer dan 10km liep, echt weer een mooi resultaat en een teken dat de trainingen echt wel opbrengen.

Na het nodige uithijgen en bekomen hebben we dan nog genoten van het gratis ijsje en zijn we de laag modder van de benen gaan spoelen om dan nog na te genietten van de locale snelle suikers in de vorm van een lekkere donkere Tongerlo.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jawadde, 1u08 op zo'n parcours.... volgens mij liep je gewoon zodanig snel dat je geen tijd had om in de modder te zakken :-)

Anoniem zei

Dat beloofd wat voor de 20 van Brussel!!

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Jij zweeft zeker over de modder ! amai !! knap zeg !leuke (slijk) boel ;-)