zondag 25 mei 2008

Stilte voor de storm

Ja ik weet het het is hier de laatste weken wat stiller geweest dan voorzien, de werkdagen van 14h beginnen zijn tol te eisen.

Dit belet ons echter niet om zo goed mogelijk de trainingschema's te volgen maar het bloggen schiet er wel bij in. De kindjes en moeder de vrouw hebben hier en daar ook wat recht op iemand die wat meer doet dan op zondag het gebraad aansnijd ;-)

Vandaag stond er ook weer op loopgebied de 20km van Brussel op het programma. Ja ook ik was een van de weinige gelukkige die een startplaats had kunnen bemachtigen. Het nummer 7653 was aan mij toegewezen wat wou zeggen dat ik in het derde startvlak mocht plaatsnemen vandaag.

Om drie uur was het zover de Brabanconne begon de oren dicht gestopt en na het startschot konden we aan de martelgang beginnen. Zoals verwacht zeer zwaar en heuvelachtig, het was immers de 2de keer dat we present waren, maar ook onverwacht warm. De bevoorrading om de 3/4km waren dan ook welgekomen.

Het venijn zit hier ook wel echt in de staart van de wedstrijd, na de nodige hellingen en tunnels in het parkoer komt er op km 17 en venijnige helling opdagen waar geen eind lijkt aan te komen. Hier voelde ik echt de krachten uit de benen vloeien en was dan ook zeer blij dat eens boven de bogen van het Jubelpark aan de horizon stonden te wachten op de duizenden lopers.

De laatste meters werden nog eens al de krachten verzameld om er nog een laatste versnelling uit te persen om dan na 1:38:19 aan te komen waar we vertrokken waren dit gaf me recht op plaats 3492 in de uitslag en gezien de omstandigeheden echt wel het beste wat er vandaag in mijn benen zaten.

We hebben afgezien, gezweet tenen vol bleinen gelopen maar we weten nu al .... volgend jaar ben ik er weer.

Aan al de lopers voor me proficiat en aan al de lopers na mij ook proficiat we hebben er in Brussel weer een echt loopfeest van gemaakt.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Met bloed ... zweet en bleinen :-)
heb je toch genoten van Brussel hé.
Ikzelf heb er nog nooit meegelopen,misschien volgende editie.Al heb ik het er moeilijk mee om daar ergens vanachter te moeten starten.
Erik

Anoniem zei

Brussel is genieten! De doofheid, de massa, de hellingen, de tunnels... dat neem je er gewoon bij. Echt een loopfeest, beter kan je het niet omschrijven. Een knappe eindtijd! Proficiat!

kaat zei

Dikke proficiat ! En wauw wat een tijd.

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Ja amai ! die eindtijd hebt nogal door gedraafd !! proficiat op dit lastige parcours

lies zei

Knappe prestatie! Ik was er ook, maar ben wel een uurtje later geëindigd :-)

Anoniem zei

dank u (van een loper die een stukje voor u is geëindigd..) maar vooral : Bravo dat je het hebt gehaald !! Sterke tijd, zeker gezien de temperatuur zondag !!
verzorg je goed en doe zo verder !

RunningRonald zei

top gedaan hoor!! zeker gezien die enorme drukte