zondag 1 juni 2008

Prachtig weekend

Zaterdag 17h00 alweer een wedstrijd op het programma. Dit keer de 10km in Neerpelt. Na lang twijfelen over de afstand werd er tijdens de rit naar Neerpelt dan toch maar besloten om de 10 km te lopen in plaats van de 5km.

De verwachtingen waren niet al te hoog gespannen ik zou wel zien waar we uitkwamen met de 20 van Brussel van vorige week nog maar net achter de kiezen werd er niet echt een tijd vooropgesteld en ging het een wedstrijd worden puur op het gevoel.

Eerst werd er wat rustig ingelopen op de prachtige Finse piste van het Dommelhof. Een kwartieretje voor de start begon het dan nog stevige te regenen maar toen we moesten vertrekken was het dan toch weer opgeklaard.

Na het startschot was ik al snel mijn groepje kwijt waarmee ik wou meelopen en werd er maar rustig doorgelopen op het gevoel. De eerste km werd afgeklokt rond 4:20 de tweede zelfs aan 3:33 (al heb ik hier wel serieuze twijfels over). Het ging vlot maar volgens Frank niet snel genoeg wan hij kwam me dan ook voorbij gesneld. Aanklampen was niet de bedoeling en algauw had hij dan ook een 10 tal meter voorsprong.

Na de eerste van de 4 ronde viel het beeld van mijn Garmin uit en was het echt verderlopen op het gevoel. Op km 5 kwamen we door op 21:30 (ongeveer) en werden we al een beetje gespanne, kon ik dit wel volhouden want mijn snelste 10 was tot dan toe 45:39 en dit was er duidelijk onder.

Op 7.5 km kon ik spijtig genoeg de klok niet meer zien en wist ik totaal niet of ik nu nog wel op schema zat of niet... Maar ik had net wel voor de eerste keer in mijn carrière iemand gedubbeld, niet slecht bedoeld voor de personen in kwestie want al bij al lopen we allemaal naar onze mogelijkheden en deelnemen is nog aaltijd belangrijker dan winnen en ik ben trouwens zelf ook nog gedubbeld door de latere winnaar van de 10, wat dan toch weer een extra boost gaf of te blijven doorgaan.

De laatste 2,5 km was het echt doorbijten om niet te verzwakken en werden er nog een 2 tot 3 lopers ingehaald op een 500m voor de streep werd er nog een laatste spurt uitgeperst wand ik hoorde nog iemand naderen en ik zou nog liever doodvallen dan nog iemand te laten voorbijkomen zo kort voor de meet.

De klok werd stilgezet op 43:38 een verbetering van mijn laatste best tijd met meer dan 2 minuten echt weer een tijd waar ik zelf verstomd van stond en absoluut niet verwacht. Na de finish stonden er nog een aantal clubgenoten te glunderen want ook zij hadden beter gelopen als verwacht.

Voor vandaag stond er dan ook nog een rustige natuurloop op het programma van 10km in de bossen van Achterbos georganiseerd door Salus Nostra. Een mooi en duidelijk afgepijld parkoer die op plaatsje kwam waar ik nog nooit geweest was, Te zeggen dat ik uit de omgeving ben een echte pluim voor de organisatie om ons dit traject voor te schotelen. en een mooie afsluiter van deze mooie week.

2 opmerkingen:

Tiny zei

Proficiat met je PR!!

Anoniem zei

Mooie tijd zeg! Je ziet dat je al die snufjes niet nodig hebt als je goed in vorm bent.