zondag 8 juni 2008

Goed gevuld weekend

Vrijdag avond hebben we het weekend ingezet met een rustige jogging in Germeer. 8km tegen 5:30 stond er geprogrammeerd en de planning was om me er aan te houden.

Na de kleintjes was het de beurt aan de grote om aan hun afstand te beginnen. Na het startschot vertrokken we tegen een gezapig tempo. Door alweer problemen met de Garmin wist ik echter niet goed hoe snel het ging en na 1km vroeg ik dan aan enkele loopmakkers op welke tij we doorkwamen.

4:14 was het verdikt, veel te snel, en werd de handrem serieus aangetrokken. Het voelde echter totaal niet aan dat ik zo snel was vertrokken. De rest van de afstand werd wel wat rustiger gelopen, maar op een 500m voor de streep kon ik het niet meer laten en heb ik toch maar eens serieus doorgelopen. Na een dikke 40min kwamen we aan en konden we gaan uitlopen. Na nog wat na praten en de nodige drank konden we ban weer huiswaarts keren.

Zaterdag ochten hebben we dan aan portavontura 8km losgelopen tegen 6:30 om dan vandaag het serieuzer werk aan te vatten. Er stond namelijk een stevige fartlek training op het programma in het Bel in Geel. 10x150m bergop dan 3x500m tegen 2:15 om dan af te sluiten met 2x 1000m tegen 4:30. Een zware maar wel een leuke training die we dan ook redelijk goed verteerd hebben. Na 1:30 intensieve arbeid konden we dan ook met een goed gevoel terug naar huis.

Geen opmerkingen: