donderdag 1 juli 2010

Halfweg

Het jaar is half, tijd voor een korte balans van het voorjaar en een vooruitblik op het najaar.

De eerste helft van het jaar stond vooral in het teken van de vorbereiding van de halve marathon van Veldhoven en de 20km van Brussel. Dit voorjaar was er geen marathon in gepland en ging ik dus voor de verbetering van enkele PR's op de kortere afstanden.
Hier en daar werden er kortere wedstrijden ingepland met een eerste poging tot het verbeteren van mijn 10km tijd oin Kievit. Hier werden we echter gedwarsboomt door de weergoden en moesten we dus de meerdere erkennen in de stevige stormwind die door het land raasde.

Er werd echter niet getreurd en stevig verder getraind voor de halve marathon. Hier wierpen 4-Russen echter roet in het eten en omwille van een virale infectie van de luchtwegen moesten we hier noodgedwongen forfait geven.

Gelukkig hadden we dan nog Brussel, traditioneel een wedstrijd waar ik een tijd loop die net iets hoger ligt dan mijn 1/2 marathon tijd en dus ook een goede barometer is voor de conditie en de progressie die we in het voorjaar hebben gemaakt. Dit jaar werdt het een speciale editie daar ik via Nike een vip pakket had gewonnen voor de 20km.

Gelukkig hadden we dit keer de weergoden aan onze zijde en was het exelent loopweer wat dan ook resulteerde in een vet PR op de 20km.

Hierna werden er nog wat kortere wedstrijden op het programma gezet en werd er hier en daar al eens via facebook afgesproken om een training in gezelschap af te werken in plaats van aleen. Ook kreeg ik een uitnodiging in mijn schoot geworpen om samen met Tinne en Lieven een tweede trio1/8 triathlon af te malen in Meer wat ik dan ook met veel plezier heb gedaan.

Nu zondag nemen we dan ook nog deel aan minstens een halve marathon in Balen, ter ere van mijn clubgenoot Clem Mertens die hier zijn 100st marathon gaat lopen vlak naa zijn verjaardag. Heel relaxt en zeker niet voor een top tijd, het wordt een echte "laten we er een gezellig loopje van maken" loopje met enkele bekende bloggers.

Het najaar staat dan volledig in het teken van de marathon in Eindhoven waar we als doelstelling hebben om in de buurt van 3h15 te komen. Er zullen dus nog ettelijke kilometers onder de schoenen doorschuiven de volgende maanden. Momenteel staat de teller op een 1525km een kleine 100km meer als vorig jaar.

Vandaag hebben we dan de aftrap gegeven voor de 2e helft van het jaar met een lekkere zweettraining van een kleine 12km met de clubgenote. Gelukkig konden we de bossen induiken voor de nodige schaduw maar het was best nog warm.
Start tijd18:31
Afstand12,0 km
Duur1:07:01
Snelheid05:34 min/km
map

2 opmerkingen:

wendy zei

Veel succes zondag, het weer ziet er tegen dan toch al ietske beter uit, hopelijk regent het zaterdag heel de nacht ;).

Kitty zei

Nou dat is leuk zien we elkaar hopelijk op 10-10-10 in Einhoven, samen met nog een aantal tweeps.. Leuk! Alleen ga ik voor de halve en niet de hele, maar wie weet ooit. Overigens klopt dat redelijk met onze trainingsinspanning ik had t/m juni ongeveer 750 km op de teller ;)))