dinsdag 27 juli 2010

Rennen in Heist o/d Berg en de voorbereidingen naar Eindhoven

 Zondag was het weer tijd om samen met kids richting poney tornooi te trekken, dit wil voor mij dus zeggen dat ik op verplaatsing mijn training moet afwerken. Dit keer was er een tornooi in Heist op den Berg waar we naar toe trokken.

Na eerst het een en het ander te hebben opgezocht op het internet over de mogelijkheden om in Heist o/d Berg te lopen was mijn keuze gevallen op een tweetal opties, ofwel de nordic walking wandeling ofwel een aantal toertjes door het provinciaal domein "De Averegten" waar blijkbaar een mooie looproute was afgepeild.

Omdat beiden vlak bij elkaar lagen leek het mij de voor de hand liggende keuze om er met de fiets vanop het tornooi naar toe te trekken, ze lagen namelijk een dikke 10km verwijdert van waar het tornooi plaats vond.

Na een mooie fietstocht, waar bij ik door het domein "De Averegten" paseerde kwam ik aan bij de nordic wandelroute, dit leek echt niet veel soeps om een mooie training af te werken. De fiets werd dan ook al snel omgekeerd en we trokken dus maar naar het natuur domein om daar dan de training te gaan doen.

De informatie die ik over dit domein gevonden had loog er niet om, het joggingspad was gelegen in een zeer mooie, bosrijke omgeving. Een mooi dolomietpad van een drietal kilometer, waar menig jogger zijn toertjes aan het afmalen was, werd de trainings locatie van de dag. Op het schema van zondag stondeen extensieve duurloop van 11km aan 5:40 gepland, omwille van het feit dat de piste iets meer dan 3km was werdt er gekozen om 4 rondjes af te malen door het prachtige domein.Hierdoor kwamen we uit op iets boven de 12,5km.

Het was er echt genietten van het wisselende landschap tussen de bossen en de velden, hier endaar wat schapen, paarden en damherten. Echt wel een aanrader om, als je eens in de buurt bent met je loopschoenen, er een toerke te gaan maken.

De rest van de dag werdt dan, na de fietstocht terug, besteed op het poney tornooi. Nele en Hanne hadden goed hun best gedaan zowel bij het springen als in het dresuur rijden. Het achtal waarin ze meerijden was 4des, Nele had foutloos gesprongen bij de aspiranten 50 en als kers op de taart had Hanne een 2e plaats behaald bij de individuele dresuur.

Gisteren hebben ik dan ook nog eens een extensieve duurloop van kleine 10km aan een tempo van 5:20 gelopen, gewoon vertrokken langs het kanaal en via de straalmolen terug naar huis. Ook hebben ik bericht gekregen van TNO dat ik geslecteerd ben voor de interventie groep van het onderzoek naar de ideale vochtbalans bij het trainen voor de marathon van Eindhoven.

Dit houdt in dat ik vanaf nu per training een vochtadvies krijg en ik ook een aantal gegevens moet gaan bijhouden in een logboek inver band met de vocht opname voor tijdens en na de training. Dit in de hoop dat het uiteindelijk een betere recupuratie gaat geven en men beter aan de start van de marathon komt. Ik ben eens benieuwd...
Start tijd10:26
Afstand12,7 km
Duur1:10:39
Snelheid05:34 min/km
map

2 opmerkingen:

Tiny zei

Ik was op het marathon congres waar ze het over dit project hadden.Ik loop niet in Eindhoven anders was ik misschien ook wel proefkonijn geweest.

Kitty zei

Lijkt me een mooie route, alleen ben ik niet zo'n fan van rondjes rennen..! En gefeliciteerd me je kids mooie prestatie!
Dus we gaan een "guinea pig" ontmoeten op 10-10?