woensdag 21 juli 2010

Dwars door Kasterlee

Na het fietstochtje van maandag, een kleine 42km in 1h30, stond er op dinsdag een rustige uitloopsessie geprogrameerd. een rustig kort loopje van een achtal kilometer aan een tempo van 6 min/km.

Ook op dinsdag een nieuw bekend gezicht op de training, Benny heeft namelijk ook besloten om de rangen van Vabco te vervoegen. Na de training werd er nog gezellig bijgepraat tussen pot en pint,

Vandaag stond er nog eens een korte 10km wedstijd op het programma, we haden ons immers ingeschreven met de club voor de mini dwars door Kasterlee. Een 10 km wedstrijd in de bossen tussen Kasterlee en Tielen. Ook waren er clubgenoten die voor de volledige 10 Mijl ginngen vandaag.

Ik had afgesproken met Wendy om samen naar ginder te trekken. Na het korte tripje richting Tielen konden we ons dan ook vlak aan de start parkeren, vroeg vertrekken heeft zo zijn voordelen. Het afhalen van de nummers was ook al een fluitje van een cent geen lange wachtrijen en ruim op tijd om alles relaxt af te handelen.

Wendy had er dan ook nog eens voor gezorgd dat we met Mike naar de start konden rijden zodat we ons eigelijk niets moesten aantrekken van op tijd in een overbevolkte bus te kruipen. Samen met Mike troken we naar de start om dan daar een korte parcours verkenning uit te voeren en alvast de spiertjes wat op te warmen voor het stevigere werk dat er zat aan te komen.

Stipt op tijd klonk het startschot en stoven we er met een 200-tal loper vandoor in de hitte. Wendy liep al gelijk enkele meters uit als eerste dame en haar zou ik na de eerste kilometers pas terug zien aan de fininsh. Op mijn eigen tempo trok ik door de glooiende bossen, hier en daar met een stevige zandzone wat toch wel wat extra krachten vergt.

Van tijd tot tijd werd er al eens een voorligger opgeraapt. Inmiddels had ik al wel ondervinden dat een echte toptijd er vandaag niet ging inzitten en dat er meer moest worden gemikt op een mooie plaats in de rangschikking. Hierdoor werdt het spel al wat tactischer gespeeld en werd er al eens wat uit de wind gehangen bij de lopers voor me. In de laatste kilometers kon ik dan ook nog wat plaatsjes opschuiven.

In de voorlaatste bocht ging ik dan ook nog eens mijn voorganger voorbij in de binnenbocht en won ik nog een laatste plaatsje in het klassement. Met een mooie 23st plaats kon ik vandaag best tevreden zijn, een tijd van 44:46 is niet echt een toptijd voor een 10 km maar gezien het feit dat de echte afstand ruim 10,5 km was en de weersomstandigheden was ik er toch best tevreden mee.

Wendy had weer een zeer mooie prestatie afgeleverd en was mooi als eerste dame over de lijn gekomen, Jamie een andere clubgenote kwam iets na mij als tweede dame over de finish. Bij de heren hadden we Jo op de eerste plaats en Koen op de derde plaats heel wat mooie podium plaatsen voor de club.

Na een verkwikkend douchke konden we dan ook nog de lopers van de 10 mijl zien binnen komen, ook hier een mooie derde plaats bij de heren voor een clubgenoot.

Start tijd13:30
Afstand10,4 km
Duur0:44:46
Snelheid04:18 min/km
map

2 opmerkingen:

Roadrunner-69 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tiny zei

Goed gelopen onder die omstandigheden.