vrijdag 16 juli 2010

Een goed gevuld midweekje

Na het fietstochtje op maandag was het op dinsdag tijd om samen met de club een stevige piramide training af te werken. Het schema vermelde immers vier piramides van 200-400-800-400-200 in een tempo van 46sec/200m ofwel 3:50 min/km.

Het meest gevreesde in deze trainingen zijn de lange versnellingen in het midden van de piramide, eens die versnelling achter de rug is is het immers terug afbouwen en worden de kortere versnellingen als spielerei ervaren.Door het toch wel hoge tempo tijdens de versnellingen werd er in de groep een pak minder gepraat dan normaal en was het voor iedereen blijkbaar dan toch ook een zware training.

Op het schema van woensdag stond een zeer rustige uitloop sessie ingepland. Door de voorspelde storm was het echter wel afwachten of de geplande sessie kon doorgaan. Tegen dat ik thuis gekomen was van het werk begon de hemel al aardig dicht te trekken en niet veel later viel het water dan ook met bakken uit de lucht. Even snel de paarden binnen zetten resulteerde dan ook in de welbekende "verzopen kieken look", nat tot op het vel van boven tot onder.

Het duurde echter niet lang voor de hemel opentrok en het zonnetje voor wat verwarming zorgde.  Van het geplande rondje kwam echter niets van in huis, hier en daar een verdwaalde boom en brede plassen over over het bospad deden me wijselijk besluiten om toch maar het bos uit te trekken en verder de training af te werken op de openbare weg. De storm had namelijk lelijk huis gehouden, hier en daar een gesneuvelde boom en massa's losgerukte takken op het wegdek waren hiervan de stille getuigen. Later op het nieuws bleek dan ook nog eens dat we zelf nog aan het ergste ontsnapt waren.

Voor donderdag konden we op het schema een mooie extensieve duurloop vinden, een 16-tal kilometer aan een tempo van 5:20 min/km. Met een grote groep trokken we er op uit om er een leuke tocht van te maken. Na een kleine 10km lopen begon het echter te rommelen in mijn darmen, de kip-kebab die ik net voor de training naar binnen gewerkt had begon serieus gaan op te spelen. Na de verplichte noodstopjes in de bosjes kon ik dan na verloop van tijd weer aansluiten bij de rest van de groep. Met rammelende darmen strompelde ik dan verder richting sporthal om daar ook nog eens het sanitair te gaan bezoeken.

Met de nodige imodium tabletten achter de kiezen trok ik na de training samen met de rest van het gezin richting Lommel om er te gaan genieten van een gratis concert van Daan. Hij werd er immers verwacht voor de concerten reeks in het kader van Lommel leeft die doorgaan op het markt plein.

Met en optreden van een dik uur waarbij zijn grootse hits de revue passeerde waren we best tevreden, zelfs de kids hadden er van genoten. Op de set list stonden er dan ook pareltjes zoals: Exes, Icon, 1969, The player,Swedish Designer Drugs en natuurlijk Housewife. Stuk voor stuk nummers die op ieders iPod een plaatsje verdienen, en zeker een aantal songs die niet misstaan op een lopers playlist.

2 opmerkingen:

frank spencer zei

Ik zag Daan maandag nog optreden in Werchter.
Geweldig goed concert!
Ik ga seffens ook eens mijn mp3-player uploaden met enkele stevige songs.

Kitty zei

Ik vind de nieuwe look voor je blog er super uitzien! Chapeau..
Trouwens ook voor die foto, heb je die zelf gemaakt of van het net gehaald?
Inmiddels heb ik ook wat ervaringen met darmen die het niet eens zijn met lopen in combinatie met het genuttigde eten: vervelend!
Inmiddels weer "up and running"?