woensdag 1 juli 2009

Extensief de warmte trosseren

Ook vandaag stond er weer een rondje zweten op het programma, er moes 10 km extensief worden gelopen. Volgens Frank De Bozere was het raadzaam om niet voor 20h00 zware inspanningen te doen. Daarom ben ik dan maar om 19h59 vertrokken om te bewijzen dat ik nie bang ben van wat Ozon....

Het begin ging wat stroef, het leek wel of ik van zuurstof ontdane gebakken lucht aan het inademen was. Na een paar kilometer ging het al wel wat beter en gingen de beentjes vlot rond.

Intussen was ik ook bij een reclame paneel voorbijgekomen waar de temperatuur op vermeld stond, het was nog steeds 28 graden, Reeds de derde dag op rij zijn er hier in de Kempen temperaturen opgetekend boven de 30 graden en kunnen we dus onze eerste officiele hittegolf van deze zomer al in de boeken schrijven. Voor mij mag het net iets minder...
l
Na een kilometer of 6 kwamen we aan het kanaal aan en werd de neus terug richting thuis gezet. Inmiddels was er ook een zacht briesje opgestoken dat voor wat verfrissing zorgde, spijtig genoeg kwam de wind voor mij uit de verkeerde richting en heb ik dan ook het ganse stuk langs het kanaal de wind op kop gehad.


Start tijd7:59 PM
Afstand9.9 km
Duur0:56:25
Snelheid05:40 min/km
map

2 opmerkingen:

Tiny zei

Wind op kop koelt wel lekker!

geert zei

De Boosere, eat your heart out!