maandag 13 april 2009

Paasjogging Olmen

Vandaag stond de Paasjogging in Olmen op het programma een wedstrijd bijna letterlijk in mijn achtertuin en dus niet te missen met dit mooie weer.

's Ochtends werden we echter eerst bij de oma verwacht voor het jaarlijkse paaseikens rapen en een spaggeti feest.
Na de nodige koolhydraten te hebben opgeslagen en de nodige tijd om het te laten zakken vertrokken we dan naar Olmen om te gaan lopen (Ik, mijn vrouw, mijn broer en zijn vrouw). Hier aangekomen eerst richting inschrijvings tafel om de nodige euro's neer te tellen om te mogen deelneme. Hier kregen we dan al een bonnetje om een groot pak wafels te gaan afhalen (alvast een goed begin).

Ikzelf had ingeschreven voor de 12km waar de rest van het gezelschap had geopteerd voor de 8km.
De planning was om het vandaag wat rustiger aan te doen en er een extensieve ddurloop van te maken zo tegen 5:15/km
Ilse mijn vrouw en mijn broer Guy gingen proberen te volgen zolang ze konden.

Om 15h00 stipt werd het startschot gegeven en kwam de meute ,voor de verschillende afstanden, op gang (zo'n 500 man schat ik).
De eerste km was zoals gewoonlijk te snel en werd het tempo dan ook danig terug geschroefd. De volgende kilometers werden dan ook al iets beter volgens schema afgewerkt.
Na 4 km was het bevoorrading en op km 5 werd het duidelijk dat het nog iets te snel ging voor Ilse en moest ze dan ook afhaken, Guy kon nog goed volgen en ging dan ook goed mee tot op km 8 waar het voor hem er dan ook op zat.

De laatste 4km kregen we dan ook nog het gezelschap van wat snellere clubgenoten die nog wat gingen loslopen....
Op km 10 besloot ik om wat te versnellen en de laatste 2km werden afgelegd tegen 4:20/km om dan de laatste 200m er nog een spurtje uit te persen om binnen te komen op 57:30 voor een afstand van 11,4 km

Na een verkwikkende douche was het tijd om te genietten van de obligatoire donkere trapist in het zonnetje, een mooie afsluiter van een goed verzorgde jogging.

Start tijd12:59 PM
Afstand11.3 km
Duur0:57:30
Snelheid05:03 min/km
map

1 opmerking:

geert zei

properkes gelopen daar in uwen hof!
nog een geluk dat de oma goed bij de hare is hé ..; stel je anders ne keer voor: spaghetti rapen en paaseieren eten; 't zou geen zicht zijn ;-)