zondag 20 juni 2010

Trio-Tria in Meer.... zin in meer?


Een aantal weken geleden was Tinneke op zoek naar een loper om samen met haar en Lieven een 1/8 trio-triathlon te lopen in Meer. Dit verzoek kon ik niet aan mij voorbij laten gaan aangezien we bijna een jaar geleden in Mol al eens hetzelfde hadden gedaan en dit toen een zeer leuke dag geworden was.

Gisteren was het dan zover en werden ik om 14h30 in Hoogstraten verwacht om van daar samen door te trekken naar de Mosten in Meer waar de triathlon zou worden afgewerkt. Na een hartelijk ontvangs en een eerste kennismaking met Lieven en Gustje werden al de spulletjes in de wagen gesmeten en trokken we samen verder richting Meer.

Voordat we aan onze wedstrijd konden beginnen moesten we eerst nog de nodige administratieve handelingen afwerken en werden we tijdelijk, met een dikke stift, voorzien van een start nummer op de hand. Hierna mochten we dan richting startbox trekken om de fiets te stallen en ons klaar te maken voor de wedstrijd.

Lieven zou het zwemmen op zich nemen en moest dus als als eerste starten met het zwemmen. Het water van de vijver waarin gezwommen zou worden was amper 14 graden warm, gelukkig was hij voorzien van een wetsuit. Om 16h werd de bende in gang geschoten en was de wedstrijd vertrokken. Na een kort spurtje werdt er in het water gedoken waarna ze op wegwaren voor een zwemtochtje van 500m. De eerste zwemmers kwamen al boven na 6min15, Lieven volgde op een twee en een halve minuut en kwam dus na 8 min 47 de wisselzone binnen.

Nu was het dan aan Tinnen om, na een snelle wissel van de championchip, alles te geven op het fiets onderdeel. 21km op 3 lokale ronde tegen de klok lagen er voor haar klaar om verslonden te worden. Voor mij dan ook het sein om me wat te gaan opwarmen voor het looponderdeel. Samen met Lieven trokken we naar het fiets traject om Tinne aan te moedigen. Na wat heen en weer geloop om de spieren wat op te warmen en Tinne voor een tweede keer te zien voorbijkomen tegen een hels tempo ging het alweer richting wisselzone om daar zenuwachtig te staan wachten op de aankomst van Tinne.

38 min en 37 sec nadat ze de wisselzone verlaten had kwam Tinne dan de hoek omgedoken, tijd om razendsnel van chip en borst nummer te wisselen en er als een haas vandoor te trekken. Voor mij lag er een 5km te wachten verdeeld over 2 rondjes rond de plas, niet zoals verkeerdelijk gelezen over 1/4 onverhard maar over 1/4 verhard. Zandklieven dus, in het eerste stuk van de ronde letterlijk klieven door het mulle zand. Gelukkig was de tweede helft niet al te mul en kon er toch nog worden doorgelopen. Het tempo lag om en bij de 4min/km en de hartslag was ook al snel aan het flirten met de bovengrens. Hier en daar werd er een tragere loper ingelopen en schoven we dus enkele plaatsjes op.

In de tweede ronde kwamen er dan ook nog eens de lopers het parcours opgestoven die voor hun eerste ronde het veld werden ingestuurd en was het niet meer helemaal duidelijk wie nu de dircte concurentie was. Het tempo werd strak gehouden, helaas werd ik dan toch nog door een sneller deelnemer voorbijgesneld en had ik niet echt meer een versnelling in de benen zitten om aan te klampen. Bij het opdraaien van de laatste rechte lijn naar de finish sprongen Lieve en Tinne dan mee het parcours op om me het vuur aan de schenen te leggen en er nog een laatste spurtje uit te trekken. Bijna hadden we nog een plaatsje gewonnen....

Met een looptijd van 19min35 volgens de organisatie (19min45 zelf afgeklokt) kon ik best tevreden zijn. Ik vermoed wel dat het niet helemaal 5km was , anders heb ik hier dus wel een vet PR gelopen, mijn garmin gaf aan dat het eerder in de buurt van 4.8km was.

Aan de finish stond er voor de deelnemers een heus fruitbuffet te wachten klaar om verorbert te worden, aardbijen, bananen, meloen en appelsienen in overvloed. We hebben het ons dan ook goed laten smaken. Ook de minitomaatjes die we na afloop nog kregen toegestopt vonden later op de avond thuis nog een gretige afnemer in de vorm van mijn oudste dochter Nele.

In de feesttent werdt er dan nog wat gezellig nagepraat over de wedstrijd en konden we al een eerste glimp opvangen van de uitslag. 46st in totaal, 7ste trio en met een totaal tijd van 1h07 maar een kleine 10 minuten na de eerste, niet slecht voor een stelletje amateurs zou ik zo zeggen. Dit smaakt zeker naar meer en wie weet als Lieven en Tinne het nog zien zitten breien we er nog een vervolg aan.

Start tijd16:47
Afstand4,8 km
Duur0:19:44
Snelheid04:08 min/km
map

Vanochtend heb ik nog eens van de gelegenheid geproffiteer om nog eens uit te slapen er stond imers geen vaste training geprogrameerd en ik kon dus vertrekken waneer ik zin had. Na effe snel te melden op facebook dat ik me ging klaarmaken om er op uit te trekken kwam er al vlug een reactie van Mario dat hij ook nog moest gaan lopen en vroeg hij wat de plannen waren en of hij eventueel mee mocht. Na snel wat boodschappen te hebben uitgewisseld werd er afgesproken bij Mario thuis om er voor een kleine 20km op uit te trekken.

De tocht ging door de bossen van de Bleken en de kilometers schoven onder de voeten door tijdens het kletsen over koetjes en klafjes (ja ook Stefke en Wendy kwamen ter spraken). Een uur en 50 minuutjes later stonden we alweer aan de voordeur van Mario en zat de training voor vandaag er alweer op.

Start tijd10:04
Afstand19,7 km
Duur1:48:57
Snelheid05:31 min/km
map

3 opmerkingen:

Kitty zei

Mooi verhaal over een trio/triathlon! Lijkt me inderdaad super om dat eens mee te maken. Mooi resultaat ook voor jullie! Lekkere loop vandaag, en dat op vaderdag...

wendy zei

Mooie tijd neergezet hoor!! Jullie waren een goed team. Nu moet je volgende week nog met STeffke gaan lopen en dan heb je ons elk eens apart gehad ;).
Grt

Tinne zei

Heyla....superleuk verslag! Leuk om het eens van een ander te lezen.
Tot gauw!