zondag 8 maart 2009

1/2 Marathon van Drunen

Start9:30 AM
Distance21.1 km
Time1:33:03
Speed04:24 min/km
Vandaad stond er de 1/2 marathon van Drunen op het programma. Door mijn goede herineringen van voorig jaar, PR met 5min verbeterd, stond deze prachtge wedstrijd met stip genoteerd voor het voorjaar.

Vanochten liep de wekker af om 6h45, snel aankleden naar de bakker en ontbijten was de boodschap omdat ik al om 8h15 had afgesproken met mijn metgezellen van de club. Spijtig genoeg maar met 3 in plaats van 4 want Marc heeft gisteren een spierscheur opgelopen tijdens het tennissen.

Het weer beloofde ook al niet veel goed, regen, wind het was allemaal van de partij tijdens de trip richting Drunen.

Daar aangekomen de tent in om ons klaar te maken. Rond 10h15 richting start en wonderwel begon het op te klaren en we hebben geen drup regen meer gevoeld, en de wind was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ideaal loopweer.
Om 10h30 klonk dan het startschot en wer de meute op gang geschoten. Het vooropgestelde tempo voor vandaag was 4:30/km om dan uit te komen op 1h35 wat een nieuw PR op deze afstand zou betekenen.

De eerste Km kwam ik door op 4:25, de volgende 4:26, 4:22... het ging goed en verrassend genoeg moest ik nog niet te diep gaan. Stilletjesaan begon het idee te rijpen van er maar voor te gaan en wel te zien waar we gingen uitkomen. Het tempo werd rond de 4:25 - 4:27 gehouden en ook op het meer heuvelachtige gedeelte van het parcour bleef het goed gaan.

Tussen km 19 en 20 werd ik dan voorbij gestoken door iemand die net iets sneller ging dan ik. Aanpikken was de eerste gedachte we zullen wel zien wat het geeft. Langzaam maar zeker ging het tempo naar boven en de laatste volle km werd dan ook afgeklokt op 4:10 om er dan nog een spurtje uit te perse richting finish lijn. Hartslag naar 193 en afgeklokt op 1:33:08 een verbetering van mijn vorig PR met exact 5 min...

De metgezellen kwamen aan op 1:42 en waren ook zeer tevreden. Na een koude douche, koffie en cake werd het tijd om terug richting Belgie te trekken.

Alweer een prachtige ervaring en een wedstrijd om in te kaderen. Hier komen we zeker nog terug.

map

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mooie omgeving daar om te lopen. Enne..volgend jaar weer 5'minder?

Roadrunner-69 zei

Inderdaad, en we kunnen aleen maar dromen ;-)