zondag 5 september 2010

Trio (Duo) - Triathlon Balen: Memorial Ben Marien

Vandaag stond er een laatste uitspatting geprogrammeerd in de aanloop naar de marathon van Eindhoven. Een aantal weken geleden had ik me immers met Tinne ingeschreven voor de trio-triathlon van Triamo in Balen.

Samen zouden we, zoals vorig jaar, de 1/8-ste triathlon gaan afwerken in team verband. Dit keer zou ik echter het fiets gedeelte voor mijn rekening nemen en Tinne zou het zwem en loop gedeelte afwerken. Een paar weken terug kreeg ik een berichtje van Tinne of het mogelijk was om het loop gedeelte te skippen. Na een lang seizoen zou ze graag haar beentjes wat rust gunnen.

Nele, mijn oudste dochter, was bereid om samen met mij de 5km voor haar rekening te nemen en begon vlijtig te trainen, het resultaat kon je bekijken op ons motivatie filmpje ;-). Donderdag kwam hier echter een kink in de kabel want ze was nu net voor vandaag uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van een klasgenootje. Plan C kwam dus naar voor, ik zou dan zelf maar de schoentjes aantrekken voor het afsluitend loopje.

Dit was echter buiten Tinne gerekend waar de loopkriebels toch wel wat opkwamen na haar weekje rust en werd er dus beslist om samen dan maar de 5km te gaan lopen, fun was immers waar we voor gingen en het resultaat was bijzaak.

Nadat ons hadden geïnstalleerd in de wisselzone, en Jess en Stefke hadden begroet, trokken we naar de start van het zwemnummer dat werd afgewerkt in het kanaal. Om 13h werden de zwemmers op gang geschoten en was de wedstrijd begonnen. 500m zwemmen 20km fietsen en afsluiten 5km lopen stonden ons te wachten.

Na het startschot trok ik van de startlijn richting fietspark om me alvast klaar te maken voor het fiets gedeelte. Na een dikke 9 min kwam Tinne aangelopen en na een snelle wissel van de chip kon ik vertrekken voor het fietsnummer.

Aan een stevig tempo trok ik er op uit, een beetje het onbekende in gezien dit mijn eerste fiets wedstrijd was, hopend op een mooie fietstijd. De kilometers schoven onder de wielen door, hier en daar werd er een tragere deelnemer ingehaald en af en toe schoof er een betere fietser mij voorbij. Na een dikke 25km, 5 meer dan voorzien, en met een mooi gemiddelde van om en bij de 34,5 km/h kon ik dit onderdeel met een goed gevoel afsluiten.

Hierna werd er opnieuw van nummer en chip gewisseld en konden we dus samen vertrekken voor het afsluitende loopnummer. Tinne trok er gelijk op uit aan een stevig tempo en het was serieus bijbenen voor mij om er na een 500-tal meter bij te zijn. De benen voelden wel wat raar aan na het toch wel stevige fietstochtje.

Na een dikke 2km begon Tinne echter last te krijgen van steken in haar zij en moesten we het tempo wat laten zakken. Ze moest stevig op haar tanden bijten maar toch bleef ze dapper doorgaan. Op 500m voor de met kon ze het echter niet meer uithouden en moesten we heel even stoppen zodat ze wat op adem kon komen. Na een paar seconden konden we alweer verder en kwamen we dan uiteindelijk aan in een totaaltijd van 1h20, het lopen was uiteindelijk toch nog mooi aan een tempo van 4:47 min/km afgelegd.

Een 50st plaats op 146 deelnemers en 6de van de 12 trio's was het resultaat van een toffe, gezellige en vooral zonnige dag met mij trio-maatje Tinne, die toch wel een beetje teleurgesteld was in het lopen maar dit was snel vergeten.

Stefke was een 20tal plaatsen en een 3 min achter ons, ook een mooi resultaat en Jess hebben we ook nog zien doorlopen maar helaas hebben we niet gezien hoe zij het er van af gebracht had maar hier horen we meer dan waarschijnlijk meer over op haar blog.

2 opmerkingen:

jess zei

super goed gedaan! amai jij fietst snel!!! :o

Kitty zei

Dus naast hard lopen, kun je ook (erg) hard fietsen en daarna weer hardlopen...
Als het maar gezellig is, toch?