zondag 12 september 2010

Raindrops falling on my head...

Foto door Goulao

Wat is er beter dan lopen in de regen, lopen als het niet regent is een van de eerste dingen die bij me opkomen. Maar er moest getraind worden, de marathon komt immers met rasse schreden dichterbij. Om 28km af te malen op een loopband heb ik ten eerste absoluut geen goesting, 'k ben immers geen hamster, en een tweede probleem is dat ik helemaal geen loopband heb.

Samen met de loopmakkers trokken we om 9h de regen in. Het water viel inmiddels met bakken uit de lucht en in de kortste tijd waren we dan ook van boven tot onder nat. De tocht ging richting de Belse bossen waar we dan ook de nodige modder te verduren kregen. Het tempo werd mooi rond 6min/km gehouden want het was tenslotte een LSD.

Niet getreurd met een hoop loopmakkers gaat de tijd immers vlot voorbij, er werd stevig wat afgekletst en af en toe gingen de hemelsluizen dan toch wat dicht en op de terugweg viel het dan al bij al nog mee. Na het lopen werd er dan ook dubbel en dik genoten van de warme douche.

Inmiddels had ik dan ook een noodoproep gekregen van op het provinciaal ponytornooi in Meerhout. Droge kleding met hopen werden er gevraagd, ook daar dus een natte dag. Na thuis wat kleding bij elkaar gezocht te hebben trok ik dus in de namiddag dan ook richting Meerhout. Hier werd al snel duidelijk waarom de kleding gevraagd werd en ik de boodschap had gekregen om stevige schoenen aan te trekken.

Modder, modder en nog eens modder.... het werd al snel duidelijk dat we nooit op eigen krach van de weide gingen raken. De tractoren draaide overuren en de ene wagen na de andere werd van het terrein getakeld, zelfs 4X4 wagens hadden al de moeite van de wereld om van het terrein af te raken. En na het dressuur nummer van de jongste was het dan ook mijn beurt om getakeld te worden... nooit meegemaakt.

3 opmerkingen:

Tiny zei

Ja... het was aardig nat vandaag!

wendy zei

Bij ons in Nieuwpoort heeft het tot 7u keihard geregend en daarna is het droog gebleven, hebben zelfs onze marathon in het zonnetje gelopen. Je hebt toch weer een straf verhaal om te vertellen hé, beter dat het nu zo'n weer is dan tijdens de marathon!

www.giventofly.nl zei

Ik blijf het zeggen: meer zuurstof in de lucht als het regent. Ole!!!