zaterdag 6 november 2010

Tijd voor een update...

Het is alweer een tijdje geleden dat er nog eens een berichtje verschenen is op dit blogje, we zullen hier eens snel wat woorden neersmijten in de hoop dat het tot een coherent verhaal komt over de voorbije weken.

Met Hanne, die een tweetal weken van haar paard gedoken was, is alles weer tip-top in orde. Na een dagje aandacht zoeken met haar krukken op't school was het alweer een pak beter. De blauwe plek op haar been heeft inmiddels al de kleuren van de regenboog doorlopen en is langzaam aan aan't weg trekken. Ze zit ook al zonder al te veel problemen terug op Igor voor haar wekelijkse trainingen.

Op sportief vlak is er hier wel het een en het ander aan de gang, een tweetal keer per week trek ik naar het zwembad om mijn zwemtechniek wat bij te schaven (hier is nog serieus wat werk aan...). Gelukkig heb ik hier deskundige hulp om hier af en toe wat bij te sturen en wat nieuwe oefeningen aan te reiken.

MTB en Tacx draaien ook over uren, hier en daar al eens met wat hilarische toestanden. Het ene omwille van pure verstrooidheid en het andere een puur geval van RTFM. Vorige week had ik met bloed zweet en tranen mijn eerste echte training afgewerkt op de tacx, zwaar dat dit was met moeite een gemiddelde snelheid van 20km/h liters zweet  en een gedeukt ego waren het resultaat. De dag nadien kwam ik er echter achter dat in plaats van in de lichtste stand ik de hele training had afgewerkt in de zwaarste stand :-(. Had ik toch effe een handleiding moeten zoeken voor ik er aan begon.

Woensdag was ik naar Kasterlee getrokken met de auto om daar dan met de MTB de bossen in te duiken voor een stevige rit over de kempische heuvel rug. Halverwegen  wou ik mijn bril in mijn zakken steken toen ik tot de verschrikkelijke ontdekking kwam dat de zak waarvan ik dacht de sleutel van de wagen in zat niet toegeritst was. Geen sleutel en op 20km van de wagen... verloren of had ik hem nog op de deur zitten? Shit, shit, shit, de weg maar verder gezet en gehoopt dat ik zo stom was om de sleutel te laten zitten op de wagen. En inderdaad toe ik aan de wagen kwam, hij stond er zelfs nog, zat de sleutel nog mooi op de deur.

Op loopvlak gaan de trainingen ook voorspoedig en er werden zelfs al wat korte wedstrijden afgewerkt. De eerste een korte pittige cross op het Zilvermeer. 1800m sterven in het witte mulle zand tijdens de jaarlijkse scholen cross, met een tijd van 7:52 kon ik echt wel tevreden zijn op dit parcours.

Vandaag stond er dan, na een zwem sessie van een dik uur vanochtend (in goed gezelschap), de Zilvermeerloop op de agenda. Een wedstrijd over 5km of 10km georganiseerd door Vabco Mol de club waar ik lid van ben. Ikzelf was ingeschreven voor de 5km en het plan was om er eens te testen wat er nog in de beentjes zat na enkele weken training op de kortere afstanden. Hopelijk aan een tempo van om en bij de 3:50 min/km.

Na een verkennings toerke als opwarming samen met Wendy konden we ons langzaamaan richting start begeven waar we om 15h zouden worden losgelaten op het parcours. Stipt op tijd werd er afgeteld en konden we er aan beginnen, 2 toerkes van exact 2,5km te gaan. Na het nodige vroetwerk om de tragere starters voorbij te komen werd het tempo geleidelijk naar boven geschroefd. Na de eerste ronde kwam ik door aan de klok, die iets voor de meet stond, aan 9:30 mooi op schema. De tweede ronde kon worden aangevat, hopend op een niet al te groot verval in de tweede wedstrijd helft.

Tussen kilometer 3 en 4 kregen we het iets zwaarder maar het tempo werd op karakter hoog gehouden, met een groepje lopers op enkele meters voor mij had ik het ideale mikpunt om het tempo toch maar niet te laten zakken, daarvoor zag ik dan ook nog eens Wendy voortsnellen. Dichter bij haar raken zat er niet in maar ik moest ook geen terrein prijs geven, de ideale motivator om te blijven doordraven. Tijdens de laatste 500m werden nog eens al de krachten verzameld voor een laatste stuiptrekking en werd er nog een versnelling uitgeperst zodat ik nog net voor het groepje lopers de meet over spurtte. De garmin werd afgeklokt op 19:07 een vet PR, maar liefst 34 seconden werden van de vorige beste 5km tijd afgepitst.

Na wat uithijgen, kokhalzen en een toerke uitlopen konden we de douches gaan opzoeken en wat gaan napraten met de collega lopers. De meeste zeer tevreden van de gelopen tijden en hier en daar sneuvelde er nog een PR en werden er wat podium plaatsen verzilverd Wendy mocht alvast het hoogste schavotje bewonderen.

2 opmerkingen:

mario zei

Wim jong .......een dikke proficiat !! Gij zijt echt zeer sterk bezig ! Dat is maar een 20 sec achter mij , en geloof me , ik heb er alles uit gehaald wat in me zat . Ook heb jij je wedstrijd als een voorbeeld ingedeeld ! Geweldig gelopen !! Ik moet dringend meer gaan trainen wil ik je voor blijven of laar ons zegen , je blijven volgen !!
Dinsdag zullen we er terug eens aan beginnen op de piste !!

Kitty zei

Jee... wat ben je goed bezig! Zwemmen, fietsen en lopen, wanneer volgt de trilathlon? Fijn dat het weer goed gaat met Hanne!
Wat een geruststelling om te weten dat het nog steeds kan in Belgiƫ, je sleutel op je auto laten zitten en hem ongeschonden terug kan vinden!