maandag 15 februari 2010

Wit natuurloopje

Vandaag hadden we een daje verlof ingepend op de kalender, samen met de kids een dagje aleen thuis terwijl moeder de vrouw werken was. In de namiddag mochten de kids naar een verjaardagsfeestje voor mij het ideale tijdstip om de loopschoentjes aan te binden en een toerke te gaan lopen.

Gezien de status van het aangevroren wegdek trok ik dan maar richting Keiheuvel om er een natuurloopje van te maken, de vroegere kamping is inmiddels mooi opgekuist enterug omgetoverd in een mooi heidelandschap. Tijd dus voor een verkenningstochtje in dit opnieuw voor publiek opengestelde stukje natuur.

In de onberede, enbijna onbetrede sneeuw was het echt genietten geblazen tijdens dit witte natuurloopje, gewoon wat ronddwalen in de bossen met hier en daar een stevige molshoop om te verorberen. Na een achtal kilometer uitlopen stonden we alweer terug aan de wagen en konden we huiswaarts keren.
Start tijd14:10
Afstand8,3 km
Duur0:50:34
Snelheid05:49 min/km
map

1 opmerking:

Kitty zei

Ja hoor erg mooi die sneeuw maar ik ben er helemaal klaar mee! Witte troep en er schijnt deze week nog meer te komen. Kan ik jouw kaartje ook uitzoomen? Ben redelijk bekend bij jou in de buurt (woon zelf in de buurt van Breda) kan ik eens kijken waar jij jouw rondje loopt.