dinsdag 5 februari 2008

Train like an Egyptian

Vandaag stonden er piramide trainingen op het schema 2 maal 400-600-1000-600-400 aan 54 sec per 200 of 4:30/km best wel pittig en ik zal het geweten hebben.

Persoonlijk vond ik het een pak zwaarder dan de wedstrijd van zondag die ik dan toch ook tegen het zelfde tempo heb kunnen afwerken. En ik kan je vertellen dat ik niet de enige was die aan het puffen was. Vooral de 1000m was het zwaare stuk in de training. Er was dan ook nog eens de factor wind die ons serieus parten speelde.

De hartslag ging vandaag dan ook weer snel de hoogte in, tot zelfs 189 slagen per minuut, wat wel positief was is dat hij ook wel snel terug daalde naar een 120 slagen tijdens de rust periodes.

Na een verkwikkende douche hebben we dan nog snel met wat loopmakkers een Tongerlo achterover geslagen, puur voor het aanvullen van de koolhydraten, om dan thuis languit in de zetel te gaan liggen.

De gedetaileerde gegevens kan je ook nu weer terug vinden op Motianbased.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hèhè, knappe en zware training. Tja, die piramides moeten ook zwaar om bouwen geweest zijn, dus een piramidetraining... je kon het verwachten he!

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Ja die "Anubis" trainingen ... denk dat dit meet voor "Farao's" is , das echt afzien hé , maar eens gedaan ben toch heel voldaan ! t zal wel zijn bedoelingen hebben denk ik , in ieder geval heb jij ze goed verteerd !

Anoniem zei

189 is inderdaad wel hoog. Maar als hij snel weer zakt wil dit toch zeggen dat de conditie goed is.

Anoniem zei

Ik heb net even gekeken op motionbased maar het leek mij meer een cirkelloop. Altijd zwaar die interval trainingen. Ik ga binnenkort weer voorzichtig starten met mijn intervalletjes.

Anoniem zei

Na een piramidetraining mag je al eens languit in de zetel liggen. Dat hebde verdiend dan (en een Tongerlo ook :))

Cremke zei

't Is inderdaad niet de max HS, maar het dalen dat telt. Snel naar 120 terug is prima.